Gast Geplaatst: 22 december 2005 Geplaatst: 22 december 2005 Is er een mogelijkheid om (met een 5000pvr) op te nemen van scart of coax antenne? Ofwel, om van de "oude" video recorder naar hdd op te nemen?
Gast Geplaatst: 23 december 2005 Geplaatst: 23 december 2005 Daar ben ik wel heel benieuwd naar. Als je wat hebt lees ik dat hier graag.
alx Geplaatst: 24 december 2005 Geplaatst: 24 december 2005 Het zou fijn zijn. Eigenlijk, maar dat heb ik al eerder geventileerd, zou die mogelijkheid er al op moeten zitten!! Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
joker55 Geplaatst: 24 december 2005 Geplaatst: 24 december 2005 Ik denk ook niet dat een digitale sat-ontvanger deze mogelijkheid heeft. Je moet dan een analoog - digitaal convertor hebben, die het analoge signaal omzet in een MPEG signaal, en dan in het zelfde fileformat wegschrijft op de HD als via de tuner. Kost veel extra hardware, extra software en dus veel geld. En voor deze mogelijkheid zit toch niet het gros van de kopers op te wachten, denk ik. HUMAX iCord is vervangen door de VU+ 4k SOLO,
wammeswaggel Geplaatst: 25 december 2005 Geplaatst: 25 december 2005 Kaon heeft modellen die analoge ingangen aan boord hebben. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
alx Geplaatst: 25 december 2005 Geplaatst: 25 december 2005 De eerste de beste goedkope (standalone) dvd-recorder kan het wel. Die zal toch ook niet veel duurder zijn geworden met die mogelijkheid? Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
joker55 Geplaatst: 25 december 2005 Geplaatst: 25 december 2005 " De eerste de beste goedkope (standalone) dvd-recorder kan het wel. " Een stand alone DVD recorder heeft het natuurlijk wel, anders heb je er geen fuck aan. Alles is al analoog daar, een analoge tv kabel ingang, analoge versterkers, en dan de befaamde A-D convertor om eea op een DVD te zetten. Een kleine moeite om vlak voor de A-D convertor een aftakking te maken naar de SCART connector voor een externe ingang. Twee draadjes (of printspoortjes in dit geval, de SCART zit al op de print voor de output), en een analoge switch. "KAON heeft modellen die wel analoog kan opnemen " Klopt, de Kaon KVR-1000 Plus Twin Tuner, heeft ook een analoge ingang voor kabel, en kan hiervandaan ook opnemen. Maar deze kost wel rond de € 800,00. En tov bijv een Topfield 5XXX PVR, of Echostar 5020 die vergelijkbaar zijn, op de analoge kabeltuner na, is dit een verschil van bijna €400.......Het dubbele dus. Is het je dat waard? Dus de grote kostenslokker is en blijft die A-D convertor, plus de bijbehorende hardware en firmware. Een kabeltunertje kost ook bijna niets meer. HUMAX iCord is vervangen door de VU+ 4k SOLO,
wammeswaggel Geplaatst: 25 december 2005 Geplaatst: 25 december 2005 Het blijft behelpen. Een DVD-recorder neemt vaak op in een(geloof ik) VDR-formaat en dat is vaak niet compatible met DVD. Het is maar net wat je wil: iets opnemen en daarna afkijken OF iets digitaliseren en op DVD branden(bv voor het nageslacht). Voor het eerste heb ik een PVR, voor het tweede heb ik in mijn PC een videokaart met analoge ingang. Dat is wel meer werk, maar kost ook minder. En voor het opnemen en op DVD branden heb ik weer een Skystar2- kaartje. Het zou qua bedieningsgemak wel handig zijn, als dat allemaal in EEN apparaat verenigd zou zijn. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen