Ga naar inhoud

joker55

Leden
  • Aantal items

    628
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over joker55

  • Titel
    Sat4all Fan
  • Verjaardag 08/12/1955

Aanvullende info

  • Geslacht
    Mannelijk
  • Locatie:
    midden in 't land

Recente bezoekers van dit profiel

531 profielweergaven
  1. joker55

    100 km/h

    Ik snap dat er een milieu probleem is, mede door de land- en veehouderij. Maar een feit is: - nederland is het grootste export land van zuivelproducten, oa naar duitsland, italië en griekenland. - driekwart van varkensvlees produktie wat nederland produceert, gaat naar het buitenland. (2,4 miljard euro) Deze landen lachen zich kapot, zij hebben geen stikstof problemen, want wij produceren het voor hun. Zij consumeren uitsluitend het vlees, eieren, melk etc. Laten wij ophouden met zo'n grote export, en alleen voor ons zelf vlees etc produceren, en laten deze landen zelf een veehouderij opzetten. Gaan we dan eens kijken waar het stikstof probleem het grootst is? Ik denk niet meer hier in Nederland, maar daar! bron: https://www.cov.nl/sector-in-cijfers
  2. joker55

    100 km/h

    ik moet het eerst nog zien, allemaal. mijn auto bijv heeft 6 versnellingen en vraagt rond 95-100 om door te schakelen naar de zesde. het hoeft nu dus maar iets tegen te zitten (inhalende vrachtauto, stevige tegenwind, iets omhoog bij viaduct,) en je moet terug naar de vijfde versnelling. maakt het dan een wereld van verschil? 120 km/h in de zes, of 100 km/h in de vijf? het toerental van de motor is hetzelfde, dus uitstoot gelijk.
  3. En om bij het topic onderwerp te blijven: Op de overheid site staat vrij duidelijk dat je al 4 maanden van te voren moet gaan beginnen met je medische keuringen, dan ben je waarschijnlijk op tijd. zie hier Waarom wachten tot het laatste moment, is toch nooit slim?
  4. Dat is dus precies wat ik zeg…….. Als je geen B rijbewijs hebt, moet je een brommer (AM) rijbewijs halen, via een examen bij het CBR. Haal je tegenwoordig een B rijbewijs, krijg je automatisch een AM, dus brommerrijbewijs erbij. zie hier En inderdaad sinds 1july 2015 krijg je het T rijbewijs niet meer automatisch bij je B. Was ervoor wel; zie hier
  5. nee, dit is niet waar. Tegenwoordig als je gaat afrijden voor het B rijbewijs, en hiervoor slaagt, krijg je automatisch het AM (scooter, bromfiets, brommobiel en speedpedelec etc) EN het T (tractor) erbij. Een BE is compleet iets anders, (officiéle term: E achter B ) en ook daar moet je apart rij-examen doen, als je al B in bezit hebt, en met je personen wagen een zwaardere aanhanger wilt rijden. In mijn tijd kreeg je automatisch de E achter B er gratis bij (vandaar soms de stunts met senioren in de vakantie met hun grotere caravan.) Als je geen B rijbewijs hebt, kan/mag je gewoon examen doen in elke categorie, zoals AM (wat veel jongeren doen voor hun scooter) en ook T rijbewijs, wat veel jongeren doen als ze met hun landbouwvoertuig op de openbare weg willen rijden. Voor C (voertuigen met gewicht > 3500 kg) en D (voertuigen met aantal zitplaatsen >9) kan alleen examen doen als je B al gehaald hebt. Voor scootmobiels, stints, segway heb je geen rijbewijs nodig, dit heeft de minister aangewezen als "bijzondere bromfietsen", dus kenteken- en rijbewijs loos te berijden. Ze moeten wel verzekerd zijn, zoals elk motorvoertuig in Nl, en je moet 16 jaar of ouder zijn. Gaat de scootmobiel niet harder dan 10 km/h, vervalt zelfs de eis van minimum 16 jaar. De stint eisen staan op dit moment ter discussie, en worden bijna maandelijks aangepast, voorlopig zijn ze niet meer toegestaan.
  6. joker55

    tandarts

    misschien heeft je dochter, door allerlei spanningen, angstprikkels, dingen aangezien voor een verdoving spuit. wel is het zo dat bij een ontsteking een verdoving meestal gewoon niet helpt….. de zenuw blijft prikkels uitzenden naar je hersenen, ondanks zware blokkades, en dat ervaar je als pijn. soms spuit de tandarts af en toe een druppeltje verdovingsvloeistof direct op de zenuw, maar dit verdwijnt na een tijd (os door boren met waterkoeling, of schoonspuiten, en opnieuw een druppeltje. een tijd geleden brak een stuk kies af, was zwaar ontstoken, ik kreeg eerst een penicilline kuur tegen de ontsteking, 5 dagen later pas werd ik verder geholpen, want verdoven helpt niet bij ontsteking.
  7. En dit is dan ook weer opmerkelijk, volgens (wederom) Duits onderzoek: Nieuwste diesels maken de lucht in steden schoner Bron maar eerlijk gezegd zou ik de uitlaat van de nieuwste diesel niet zomaar in de huiskamer laten uitkomen……..
  8. Als je de aandrijflijn even buiten beschouwing laat, is elke auto precies gelijk milieu belastend: (leren) stoeltjes, plastic onderdelen, en fabricage metalen delen (scherm, motorkap, dak etc etc. Daar zit geen verschil in. Het verschil zit natuurlijk in de aandrijflijn, en voortstuwing. En dat bedoel ik met minst milieu belastend. En dan is heel opmerkelijk dat als je meer rijdt dan ruim 200.000 km met een auto, een diesel aandrijving nog minder milieu belastend is, dan elektrische aandrijving. Een CNG aandrijving staat dan bovenaan. Maar dit zijn allemaal mbv fossiele stoffen, en daar moeten we gewoon vanaf, willen we echt milieu vriendelijk zijn, Ook waterstof produceren uit aardgas, kan eigenlijk ook niet oneindig. Ik denk, dat waterstof heel hoge ogen gaat gooien op die lijst, zeker als je waterstof gaat winnen via elektrolyse, opgewekt via windmolens. Dat kan eindeloos, temeer omdat een waterstofcel als "afvalprodukt" gewoon puur drinkbaarwater is wat uit de uitlaatpijp stroomt. En dus weer 100% herbruikbaar is. Op dit moment zijn er nog wat nadeeltjes, die echt opgelost moeten worden; - Brandstofcellen zijn niet makkelijk en/of goedkoop te produceren. - Opslaan van waterstof is nog lastig, en vereist veel veiligheidsmaatregelen. Maar wat subsidies voor dit soort onderzoeken en zaken, zuo wel helpen om het op korte termijn wat rendabel te maken, want nogmaals: we moeten van die aardolie verder afblijven om milieu problemen.
  9. Duidelijk is in ieder geval dat je af moet van diesel en benzine...…..dan nog beter LPG en/of aardgas. Maar waterstof winnen uit water, via windmolens, lijkt mij toch wei redelijk groen, toch. Nu nog een goed netwerk en infrastructuur opbouwen (taak overheid, stimuleren?) en je bent stukken beter bezig dan zelfs elektrische auto's, met die Li-accu's. Het lijkt mij de toekomst, je hebt in ieder geval geen enkel "afvalprodukt" wat vervuilend is (misschien de auto zelf, maar ook daar zitten vele herbruikbare delen bij.)
  10. De titel zegt het al. Iets wat ik allang wist, en een aantal jaren geleden ook al over geschreven was, is eigenlijk, als je echt alles bekijkt, een pure electrische auto nog meer milieu belastend dan een benzine en zelfs een diesel auto. Dit werd onlangs weer bevestigd door een uitslag van een grootschalig onderzoek door de ADAC, via het onderzoekcentrum Joanneum Research. Enige kleine citaatjes uit dat onderzoek: 1. Auto’s op benzine en diesel staan hoger op het lijstje van milieuvriendelijkheid. 2. Wanneer alle energiekosten worden meegenomen in de berekening, verslaat een auto op CNG de concurrentie op benzine, diesel en ook elektrische auto’s. 3. Wie meer rijdt met de auto dan 219.000 km, is diesel het schoonst. (opmerkelijk) 4. De elektrische auto blijft achter op de ranglijst vanwege de CO2-uitstoot die vrijkomt bij de productie van de accu’s en vanwege de output van het elektriciteitsnet. Link naar het volledig onderzoek: onderzoek Opmerkelijk is echter dat er niet gesproken wordt over waterstof, terwijl als je waterstof gaat winnen via windenergie uit water, is er niets milieu vervuilends aan. Je produceert waterstof, en een auto produceert als afval gewoon puur schoon water. Helaas zitten we in een vicieuze cirkel: er zijn weinig auto's op waterstof omdat er nagenoeg geen tankstations zijn……..er zijn weinig waterstof tankstations omdat er weining auto's zijn op waterstof. Er zijn er maar 6 in Nl, waarvan 3 op een bedrijfterrein, die dit gebruiken voor hun eigen voertuigen. Nederland krijgt subsidie om het aantal tankstation tot 20 uit te breiden in Nl, maar dat is een druppel op een gloeiende plaat. netwerk en uitbreiding tankstations En dit bedrijf is als pioneer begonnen, en is gigantisch goed op weg, helaas werkt de overheid niet echt mee, Dit bedrijf is als enige in Nl goed bezig, maar in het algemeen in Nederland, vergeleken met bijv België (al ruim 100 tankstations, nagenoeg dekkend) lopen we 6-8 jaar achter in ontwikkeling om dit goed uit te rollen, en populair te maken. Nee, Nederland geeft graag subsidies aan bijv het rijden met een Tesla, (goed kopere houderschapbelasting, bijtelling minder) maar is dus nog milieu vervuilender dan mijn diesel auto.
  11. Wie een kuil graaft voor een ander, wordt moe.
  12. Italieman: bedankt, daar verder mee gezocht, en iid, dat is de oplossing. zoals gewoonlijk, dacht ik weer veel te moeilijk.
  13. joker55

    Moppen deel 4

    vanmiddag ging er iets fout……..moet nog ff wachten op de xray foto. de foto zag er verontrustend uit……. maar gelukkig viel het mee
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid