Spring naar bijdragen

joker55

Leden
  • Aantal bijdragen

    621
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over joker55

  • Rang
    Sat4all Fan
  • Verjaardag 08/12/1955

Aanvullende info

  • Geslacht
    Mannelijk
  • Locatie:
    midden in 't land

Recente profielbezoeken

484 profielweergaven
  1. joker55

    tandarts

    misschien heeft je dochter, door allerlei spanningen, angstprikkels, dingen aangezien voor een verdoving spuit. wel is het zo dat bij een ontsteking een verdoving meestal gewoon niet helpt….. de zenuw blijft prikkels uitzenden naar je hersenen, ondanks zware blokkades, en dat ervaar je als pijn. soms spuit de tandarts af en toe een druppeltje verdovingsvloeistof direct op de zenuw, maar dit verdwijnt na een tijd (os door boren met waterkoeling, of schoonspuiten, en opnieuw een druppeltje. een tijd geleden brak een stuk kies af, was zwaar ontstoken, ik kreeg eerst een penicilline kuur tegen de ontsteking, 5 dagen later pas werd ik verder geholpen, want verdoven helpt niet bij ontsteking.
  2. En dit is dan ook weer opmerkelijk, volgens (wederom) Duits onderzoek: Nieuwste diesels maken de lucht in steden schoner Bron maar eerlijk gezegd zou ik de uitlaat van de nieuwste diesel niet zomaar in de huiskamer laten uitkomen……..
  3. Als je de aandrijflijn even buiten beschouwing laat, is elke auto precies gelijk milieu belastend: (leren) stoeltjes, plastic onderdelen, en fabricage metalen delen (scherm, motorkap, dak etc etc. Daar zit geen verschil in. Het verschil zit natuurlijk in de aandrijflijn, en voortstuwing. En dat bedoel ik met minst milieu belastend. En dan is heel opmerkelijk dat als je meer rijdt dan ruim 200.000 km met een auto, een diesel aandrijving nog minder milieu belastend is, dan elektrische aandrijving. Een CNG aandrijving staat dan bovenaan. Maar dit zijn allemaal mbv fossiele stoffen, en daar moeten we gewoon vanaf, willen we echt milieu vriendelijk zijn, Ook waterstof produceren uit aardgas, kan eigenlijk ook niet oneindig. Ik denk, dat waterstof heel hoge ogen gaat gooien op die lijst, zeker als je waterstof gaat winnen via elektrolyse, opgewekt via windmolens. Dat kan eindeloos, temeer omdat een waterstofcel als "afvalprodukt" gewoon puur drinkbaarwater is wat uit de uitlaatpijp stroomt. En dus weer 100% herbruikbaar is. Op dit moment zijn er nog wat nadeeltjes, die echt opgelost moeten worden; - Brandstofcellen zijn niet makkelijk en/of goedkoop te produceren. - Opslaan van waterstof is nog lastig, en vereist veel veiligheidsmaatregelen. Maar wat subsidies voor dit soort onderzoeken en zaken, zuo wel helpen om het op korte termijn wat rendabel te maken, want nogmaals: we moeten van die aardolie verder afblijven om milieu problemen.
  4. Duidelijk is in ieder geval dat je af moet van diesel en benzine...…..dan nog beter LPG en/of aardgas. Maar waterstof winnen uit water, via windmolens, lijkt mij toch wei redelijk groen, toch. Nu nog een goed netwerk en infrastructuur opbouwen (taak overheid, stimuleren?) en je bent stukken beter bezig dan zelfs elektrische auto's, met die Li-accu's. Het lijkt mij de toekomst, je hebt in ieder geval geen enkel "afvalprodukt" wat vervuilend is (misschien de auto zelf, maar ook daar zitten vele herbruikbare delen bij.)
  5. De titel zegt het al. Iets wat ik allang wist, en een aantal jaren geleden ook al over geschreven was, is eigenlijk, als je echt alles bekijkt, een pure electrische auto nog meer milieu belastend dan een benzine en zelfs een diesel auto. Dit werd onlangs weer bevestigd door een uitslag van een grootschalig onderzoek door de ADAC, via het onderzoekcentrum Joanneum Research. Enige kleine citaatjes uit dat onderzoek: 1. Auto’s op benzine en diesel staan hoger op het lijstje van milieuvriendelijkheid. 2. Wanneer alle energiekosten worden meegenomen in de berekening, verslaat een auto op CNG de concurrentie op benzine, diesel en ook elektrische auto’s. 3. Wie meer rijdt met de auto dan 219.000 km, is diesel het schoonst. (opmerkelijk) 4. De elektrische auto blijft achter op de ranglijst vanwege de CO2-uitstoot die vrijkomt bij de productie van de accu’s en vanwege de output van het elektriciteitsnet. Link naar het volledig onderzoek: onderzoek Opmerkelijk is echter dat er niet gesproken wordt over waterstof, terwijl als je waterstof gaat winnen via windenergie uit water, is er niets milieu vervuilends aan. Je produceert waterstof, en een auto produceert als afval gewoon puur schoon water. Helaas zitten we in een vicieuze cirkel: er zijn weinig auto's op waterstof omdat er nagenoeg geen tankstations zijn……..er zijn weinig waterstof tankstations omdat er weining auto's zijn op waterstof. Er zijn er maar 6 in Nl, waarvan 3 op een bedrijfterrein, die dit gebruiken voor hun eigen voertuigen. Nederland krijgt subsidie om het aantal tankstation tot 20 uit te breiden in Nl, maar dat is een druppel op een gloeiende plaat. netwerk en uitbreiding tankstations En dit bedrijf is als pioneer begonnen, en is gigantisch goed op weg, helaas werkt de overheid niet echt mee, Dit bedrijf is als enige in Nl goed bezig, maar in het algemeen in Nederland, vergeleken met bijv België (al ruim 100 tankstations, nagenoeg dekkend) lopen we 6-8 jaar achter in ontwikkeling om dit goed uit te rollen, en populair te maken. Nee, Nederland geeft graag subsidies aan bijv het rijden met een Tesla, (goed kopere houderschapbelasting, bijtelling minder) maar is dus nog milieu vervuilender dan mijn diesel auto.
  6. Wie een kuil graaft voor een ander, wordt moe.
  7. joker55

    voertuig van eenmanszaak

    Italieman: bedankt, daar verder mee gezocht, en iid, dat is de oplossing. zoals gewoonlijk, dacht ik weer veel te moeilijk.
  8. joker55

    Moppen deel 4

    vanmiddag ging er iets fout……..moet nog ff wachten op de xray foto. de foto zag er verontrustend uit……. maar gelukkig viel het mee
  9. joker55

    voertuig van eenmanszaak

    ja, een vof kan wel…. kijk hier eens, laatste gedeelte: https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/bedrijven-met-rdw-erkenning/op-naam-zetten-vrijwaren/kenteken-op-naam-zetten-rechtspersoon
  10. joker55

    voertuig van eenmanszaak

    Beste mensen; Ik zie hier de meest vreemde onderwerpen voorbij vliegen (gado gado, AA batterijen, toiletverfrisser, biertjes) dan heb ik nu eens een vraag voor juristen. Ik heb een eenmanszaak, ben dus ZZP-er ( staat voor: Zelfstandige Zonder Poen) of realistischer: Privé. Ik wil een nieuw bedrijfsvoertuig aanschaffen voor zakelijke toepassingen, puur electrische aandrijving met Li accu's. Dus: BTW teruggave (dat kan natuurlijk altijd), maar ook in dit geval MIA en Vamil kortingen…..klinkt interessant. Zo betaal je maar iets van 25% van de aanschafwaarde. Maar bij de belastingdienst staat, kan dat alleen maar als het voertuig op naam van het bedrijf staat. Maar op de site van de RDW staat weer dat een ZZP-er geen voertuig op de naam van de (eenmans)zaak kan staan, alleen op naam van de eigenaar (dus persoon)? De garage / leverancier zegt dat hij het voertuig niet op naam van mijn zaak kan zetten, omdat het een eenmanszaak is. Hoe zit dat dan met die MIA en Vamil regelingen……..kan ik daar als ZZP-er geen gebruik van maken?
  11. joker55

    Moppen deel 4

    tegen zweetvoeten……….absorberen maar!
  12. voor een schadeformulier hoef je niet te bellen……..ze kunnen op meerdere sites gewoon gedownload worden en uitgeprint. bijv: https://www.anwb.nl/binaries/content/assets/anwb/pdf/verzekeringen/schade-aangifteformulieren/europees-schade-formulier.pdf en in Nl is het gewoon verplicht om ALTIJD een geldige ID bij je te hebben. als bestuurder een rijbewijs verplicht. mocht je hem echter niet bij je hebben, ontkom je aan een boete om een ander geldig ID (dus met foto)te laten zien (ook wettelijk geregeld) zoals een ID, of paspoort dat is. een ID is altijd verplicht, zelfs als je ff uit huis bent om een brief te posten. Immers, wordt je voor je kloten gereden door een auto, wil de politie graag weten wie je bent om de nabestaanden/familie te informeren.
  13. joker55

    Moppen deel 4

    Er loopt een vrouw over de markt, en bij de visboer vraagt ze: "heeft u ook wat lekkers voor mijn poes?" Het antwoord van de visboer: "wat dacht u van een tongetje?"
  14. joker55

    Foto Special

    Nu weet ik waarom ze zo goed kunnen mikken: De grote bestseller is dit boek:
  15. Dit is, denk ik, een logisch gevolg op een eerdere mededelingen en veiligheid features van VOLVO: - eerst het SIPS systeem rond 1990 - een tijd geleden het automatisch remmen, en herkennen van voetgangers voor de auto. - de huidige S/V 90 zit vol met actieve veiligheden, waarbij rondom sensoren zitten die elk obstakel kunnen herkennen, (zelf automatisch remmen en/of uitwijken. - de mededeling dat vanaf 2020 niemand meer dodelijk ongeval krijgt in een nieuwe VOLVO. bron: https://www.media.volvocars.com/nl/nl-nl/media/pressreleases/152776/geen-dodelijke-auto-ongelukken-meer-in-2020 - en nu dus deze limiet van 180 km/h (zeg nu eerlijk....is het risico van een dodelijk ongeval nu hoger of lager bij 230 km/h tov 180/h De actieve veiligheden kunnen dan toch beter en sneller reageren? Geef ze een kans. Er is een leuk citaat: rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen. @Tonskidutch " ik dacht plots zou men dan nog volvo's kopen? wees eerlijk " Sinds mijn volvo (945) in 1984 mijn leven heeft gered, terwijl alle auto's verder rijp voor de sloop waren en ik nog rondliep en zelfs gewoon verder kon rijden na wat wegtrekken van blik tegen mijn voorwiel, rijd ik niets anders meer dan VOLVO. Jaren lang de 945 (3x), V70 (4x) en nu V60 (voor mijn vrouw) en V90 voor mezelf en als we samen weggaan... Dan ben ik misschien iemand die nog merkentrouw blijft bij een van de veiligste auto's ter wereld ?? Voorbeeldje met V70 (met een Kia of volkswagen was de afloop, denk ik, toch iets minder https://www.autobahn.eu/9115/video-volvo-crasht-met-vrachtwagen-laat-zien-hoe-veilig-hij-is/ Mijn V90 waarschuwt, en stuurt automatisch weer naar rechts, te voelen aan het stuur.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid