martynair Geplaatst: 25 december 2005 Geplaatst: 25 december 2005 Ik heb een SpeedTouch 716g draadloze ADSL modem/router van de KPN. Met deze modem /router wil ik een draadloze verbinding maken naar mijn dreambox die in de woonkamer staat. Wat heb ik hier voor nodig? Ik heb gelezen dat wifi sticks op de laatste firmwares van de dreambox niet meer werken. Heb ook gelezen over een accespoint. Maar het is mij niet echt duidelijk hoe je op dit moment een draadloos netwerk met de dreambox moet maken en wat je hier voor nodig hebt. Bedankt martynair
Tonskidutch Geplaatst: 25 december 2005 Geplaatst: 25 december 2005 neen zal nog niet gaan werken de drivers zijn er niet die (ingebouwd in de nieuwere images) gaan werken met deze wifi stick. cheers Slow Rumer
Gast Geplaatst: 25 december 2005 Geplaatst: 25 december 2005 Nee, dat een wifi stick niet werkt zei Martynair zelf al. Maar een accesspoint zou toch wel moeten werken? Als je een accesspoint als client instelt zodat-ie een pc met de SpeedTouch draadloos kan verbinden, dan kun je inplaats van die PC ook de Dreambox aansluiten, en heeft die draadloos verbinding. Dus gewoon een accesspoint halen waarmee het mogelijk is een PC draadloos aan de Speedtouch te hangen, en die dan achter de Dreambox knopen. Suc6, Lion.
martynair Geplaatst: 25 december 2005 Auteur Geplaatst: 25 december 2005 Ik heb nog een linksys wap54 g accespoint liggen, zou ik deze voor mijn netwerk kunnen gebruiken? Zo niet welke kan ik het dan het beste kopen. martynair
Satfreaked Geplaatst: 25 december 2005 Geplaatst: 25 december 2005 ik werk nu op de slaapkamer met een db en daar draai ik met davinci 4 en pino van pli bv en kan daar met usb mee werken. alleen de nieuwste werken niet, maar ik mis geloof ik niets. je moet soms iets creativer zijn. maar heb geen draad lopen..... satfreaked Satfreaked.
dream-on Geplaatst: 25 december 2005 Geplaatst: 25 december 2005 neem een asus wl-330g. dit is een draadloze ethernet adapter welke wordt aangesloten op de ethernet poort van jw dreambox. werkt bij mij perfect! Vu duo2 met pli
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen