Gast Geplaatst: 28 december 2005 Geplaatst: 28 december 2005 Nokia 9500 start keurig op en werkt vervolgens slechts 1 seconde, waarna steeds opnieuw weer wordt opgestart. De spanning op L10 en op ds21 stort in. Zonder LMB aangesloten blijft de machine keurig opgestart staan en de betreffende spanningen blijven O.K. totdat de coax weer wordt aangesloten. Antenne en coax zijn beslist O.K.(werkt prima met Echostar) Wie heeft schema van voeding beschikbaar, of kan een hint geven ?
Ome Merde Geplaatst: 28 december 2005 Geplaatst: 28 december 2005 zit er geen sluiting in je coax en/of lnb en/of evt. aangesloten diseqc-switches ? merDe deze ruimte is te huur
metropar Geplaatst: 28 december 2005 Geplaatst: 28 december 2005 als het niet is gekomen na het inzetten van andere software!! vervang dan IS 04 =lm 317 enTS07= bc369 aannemend dat zoals je zegt kabels en lnb in orde zijn gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Gast Geplaatst: 28 december 2005 Geplaatst: 28 december 2005 Ik heb 2 schotels,waarvan een met diseque, doen het beide prima op de Echostar Fout is er langzaam ingeslopen, eerst startte hij de 2e keer wel door, enz. Overigens jij kent het apparaat, er is na jouw laatste actie niet mee gerommeld. Ga zien dat ik die twee torretjes krijg en wissel die uit. Bedankt voor je reactie
Gast Geplaatst: 29 december 2005 Geplaatst: 29 december 2005 Hallo Metro, IS04= LM317 en TS07= BC369 uitgewisseld. Helaas, de fout blijft. Onmiddelijk nadat beeld zichtbaar wordt, b.v. Ned.2, schakelt app. uit en start opnieuw op vanaf UNS... enz. Groeten Brian Keith
Moderator Matchless Geplaatst: 29 december 2005 Moderator Geplaatst: 29 december 2005 laat de flatcable van tuner naar hoofdprint eens los en kijk dn eens of hij wel door blijft starten. Beeld zal je natuurlijk niet hebben maar dan weet je wel of de fout in de tuner zit. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast Geplaatst: 29 december 2005 Geplaatst: 29 december 2005 Flatcable los betekent geen voeding naar tunerprint, dus ook geen LMB belasting. Heb het wel geprobeerd, maar danook blijft Nokia keurig opgestart. Bij aangesloten LMB en tunerprint en uitgeschakelde LMB voeding (via menu 9 enz)blijft de zaak ook opgestart. En nogeens, de coax en de LMB zijn 100% zeker goed. Toch bedankt voor je tip. Groeten, Brian_Keith
metropar Geplaatst: 29 december 2005 Geplaatst: 29 december 2005 weet je toch zeker dat er niets mis is met lnb of kabel? kan je om 100% zeker te zijn niet even een stukje kabel en lnb er aanhangen schotel hoeft niet eens als het dan nog is zou het een elko in de voeding kunnen zijn wat eigelijk zelden of nooit voor komt bij deze boxen normaal lost het vervangen van de 2 onderdelen dit op gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Gast Geplaatst: 29 december 2005 Geplaatst: 29 december 2005 Hallo techneuten, Nader onderzoek leert : Als ik de schotel van de Satelliet af draai, geen signaal dus, treedt het probleem ook niet op en blijft de Nokia keurig ingeschakeld. Hiermee wordt een voedingsfout m.i. minder zeker. M.a.w.zodra signaal moet worden afgegeven richting ontvanger gaat het fout, ook zonder scart cable naar de T.V. Wie heeft enig idee ? Groeten, Brian-Keith
metropar Geplaatst: 29 december 2005 Geplaatst: 29 december 2005 regelbare demper of satslope tussen de coax plaatsen normaal valt bij dit probleem het signaal weg maar start de ontvanger gewoon op gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Gast Geplaatst: 29 december 2005 Geplaatst: 29 december 2005 Hallo Metro, Onze berichten hebben elkaar gekruisd. Uiteraard heb ik een losse LMB met een stukje kabel geprobeerd en dan is er niks aan de hand, vandaar mijn test daarna met het wegdraaien van de schotel. Komt er signaal op de LMB treed het probleem op, zodra de Nokia aan het einde van zijn opstart signaal gaat geven richting T.V. Groeten Brian_Keith
metropar Geplaatst: 29 december 2005 Geplaatst: 29 december 2005 dan even proberen met een demper of satslope er tussen zodat het signaal wat afzwakt als de schotel groter is dan 80 cm en de tuner in de box een ndt 1006 is is de kans zeer groot dat de tuner overstuurd wordt satslope of demper lost dit op gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Gast Geplaatst: 29 december 2005 Geplaatst: 29 december 2005 Hallo Metro, De tuner is een 1006. Ik heb geen verzwakker of zo,maar Heb geprobeerd om signaalstekte op andere ontvanger door het verdraaien van de schotel te reduceren met stapjes van 5%.Daarna antenne op Nokia gezet. Op de Nokia geeft dat de volgende waarneming : Bij 40% signaal op Echostar en goed beeld, geen signaal op Nokia sign.meter. Bij rond 50% direct weer uitval en de sign.meter op de Nokia geeft heel heel, even, juist zichbaar, een signaal, tot ongeveer 40% Kortom, er is op de Nokia geen probleem met een heel klein signaal, maar hij geeft dan ook niets aan als waarde.(ook geen beeld) Rond 50% signaal vanaf de antenne geeft direct uitval. Groeten, Brian_keith
metropar Geplaatst: 29 december 2005 Geplaatst: 29 december 2005 raar probleem zit waarschijnlijk ook niet in te sterk signaal nijgt toch meer naar iets in de tuner of tunerprint bekijk spoel L10 in de tuner print eens goed met een loep of nog beter hang er eens een 10 omh weerstand over vindt alleen dat niet doorstarten zo raar duid meestal op software matig al een hard reset gedaan twee knopjes rechts ingedrukt houden en dan pas de stekker in stop contact? gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Gast Geplaatst: 29 december 2005 Geplaatst: 29 december 2005 hay Metro, Dat met L10 had ik reeds geprobeerd. Inmiddels heb ik ontdekt dat RS04 verkoold was.(1.7K) Na vervangen, hikkende voeding en vervolgens niets meer. Morgen kijk ik weer verder. Bedankt Brian-Keith
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen