Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Al een tijdje gebruik ik met de DM7000 CIFS naar een share op een Win2003 server. Echter na onbepaalde tijd is deze mount weg. Ik moet dan echt weer in het instellingen menu opnieuw mounten en dan werkt het weer. Uiteraard staat automount aan. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Mijn beste gok is de netwerkkabel, maar voordat ik deze verknip wil ik graag weten of iemand andere suggesties heeft.

Bedankt alvast!

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

Geplaatst:

ben je zeker dat de dreambox met die automount aangevinkt al eens is ge-shutdowned en reboot?

kan me alleen verklaren dat

een automount weg is als de box geherstart is zonder dat die instelling automount is vastgezet.. in dat geval kan er ook een nachtelijke stroomstoring iets soortgelijks oproepen.

wel is het me al eens overkomen (jouw symptoom) nadat ik de Image in de flash; niet had flashed/erased bij eerste maal opstarten.

cheers

Slow

Rumer

Geplaatst:

Automount staat aan, ik ga nu inderdaad even de Dreambox booten. Wellicht dat dat het probleem oplost. Ik zat net ook te bedenken dat ik op de server de Harde schijven uitschakel bij niet actief. Maar inschakelen van de schijven duurt nog geen 2 seconden. Wellicht dat er een soort timeout optreedt bij het connecten naar de server. Als dit het niet is dan ga ik eens een Flasherase proberen.

VU+ Duo + Multytenne 45

Pana TH-42PV70

Geplaatst:

//bla on /hdd type cifs (rw,nodiratime,unc=\10.0.0.153\cifs,username=cifs,domain=,rsize=8192,wsize=8192)

( [color:"red"] sorry laatste deel viel weg [/color] )

zo staat de cifs mount er bij mij in als ik telnet en een mount intiep..

heb dus geen overige als de rw onder opties.

misschien heb je der wat aan?

cheers

Slow

Rumer

Geplaatst:

Okay, dit is mijn string:

//bla on /hdd/mp32 type cifs (ro,nodiratime,unc=\192.168.0.13\mp32,username=cifs,domain=,rsize=4100,wsize=4100)

Ik zal de rsize en de wsize eens aanpassen.

VU+ Duo + Multytenne 45

Pana TH-42PV70

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen