Gast Geplaatst: 3 januari 2006 Geplaatst: 3 januari 2006 Allereerst iedereen de beste wensen!!! Nieuwe jaar nieuwe kansen heb ik gedacht dus gisteren weer het dak op geweest ,en alle forums afgelezen hoe ik die donderse hispasat nu toch kan krijgen. Uiteraard weer niet gelukt. Ik heb een Strong 8100 met sattracker 2.0. Ik kan Sirius (80%) astra (85%) astra2 (89%) Hotbird(69%) Atl B (60%) Telstar(71%) allemaal ontvangen. Mijn grote probleem blijft dat de Strong niet automatisch draait naar 30W als er nog geen kanaal daar is gevonden.Ik moet dus gokken of ik goed zit. Ik heb geprobeert op Telstar 15W en dan iedere keer 1 stap naar west (niet gelukt) Ik heb verschillende andere manieren geprobeert met zoeken. Ik heb Telstar aangezet (schotel beetje hoger lager) daarna Astra2(beetje hoger en lager) en dan motor iets draaien enz enz . Ik wil gewoon zeker weten dat de motor de goede positie heeft en dan maar aan de schotel zelf wat gaan zitten klooien !!!! Dat moet toch niet zo moeilijk zijn ??? Hopelijk kan toch iemand nog een tip geven die ik nog niet heb gehad .. Klaas
Con Geplaatst: 3 januari 2006 Geplaatst: 3 januari 2006 Het zou me niets verbazen als jouw schotel niet 100% waterpas staat en zodoende in het westen de Clarckbelt niet meer volgt. Het feit dat astra 2 89% is en hoe meer naar het westen des te minder het signaal geeft dat een beetje aan. Dus je staat waarschijnlijk wel op Hispasat maar in de hoogte gezien gaat het niet goed. Dus controleer je mast even of hij (als je voor de schotel staat) naar links en of rechts loepzuiver waterpas staat. Hispasat zit nogal flink naar het westen dus de afwijking is dan gelijk heel groot. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Geplaatst: 3 januari 2006 Geplaatst: 3 januari 2006 Probleem opgelost door Cobus op ander forum !!! Bleek aan instellingen in Sattracker 2.0 te liggen ipv schotel. Dat was dus vele uren voor Jan L.. op het dak Grrrrrrr Bedankt Cobus en deze kan dicht !!!
Con Geplaatst: 3 januari 2006 Geplaatst: 3 januari 2006 Citaat: Probleem opgelost door Cobus op ander forum !!! Bleek aan instellingen in Sattracker 2.0 te liggen ipv schotel. Dat was dus vele uren voor Jan L.. op het dak Grrrrrrr Bedankt Cobus en deze kan dicht !!! Welke instellingen, wij leren graag! HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Geplaatst: 3 januari 2006 Geplaatst: 3 januari 2006 Deze Antenne Hispasat1C-D frec 12012 lnb 10600 polarisatie V On 27500 fec 3/4 Off
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen