Ga naar inhoud


Wanadoo Livebox intrainen 5Mbit lager


mietde

Aanbevolen berichten

Na eerst telkens het maximum in te trainen (20Mbit) gedurende de eerste 3 weken na de upgrade traint hij nu zo tussen de 11 en 15Mbit in.

D'r is verders niets veranderd.

Heb het modem als test ff bij het isra punt geplaatst met een andere kabel maar dat maakte niets uit.

 

Het lijkt erop dat de "storing" bij Wanadoo zit, na enkele weken ineens zo'n 5 Mbit trager.

Daar wordt je niet vrolijk van.

Iemand nog suggesties of soortgelijke ervaringen?

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lager intrainen zal niet aan de provider liggen, maar aan het koper van de modem tot de DSLAM (zeg maar de modem in de telefooncentrale). Dat zou anders zijn als je modem nog hetzelfde intrainde, maar de downloadsnelheid halveerde, dan zou het waarschijnlijk aan de overboeking van Wanadoo (werkelijke snelheid naar jouw centrale/aantal klanten) liggen. Intrainen kan theoretisch nog op 20Mbit al ligt er maar 1Mbit in totaal naar je centrale.

 

Wat wel het geval kan zijn, en dat is het grote nadeel van de ADSL techniek maar tegelij niet veel gehoord, is dat er veel meer mensen in je wijk hetzelfde product hebben. De afname (signaalsterkte) op je DSL lijn kan dan verminderen. Echter is dat wel het laatste waar je moet gaan zoeken, is de kabel waarmee je het geprobeerd hebt een standaard (platte) bouwmarkt kabel of een goeie (ronde) kabel bijvoorbeeld? Oh ja, aangezien de Livebox splitter en modem in één is moet je hem ook altijd direct achter het IS/RA punt hangen, uit je bericht maak ik op dat dat voorheen niet zo was.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat het modem het beste direct achter het IS/RA punt zou staan maar dat is praktisch gezien amper te realiseren in de situatie ter plaatse.

 

Het voor de test wel zo aangesloten te hebben leverde geen verbetering op.

Die test is wel gebeurd met een plat kabeltje.

 

De normale situatie is dat op het isra punt een goede kabel naar het modem is aangesloten van een meter of 3.

Ik zou me best voor kunnen stellen dat het een kabel/connector probleem is ware het niet dat het meerdere weken zo 100% gewerkt heeft.

Je zou dan ook verwachten dat indien het aan die kabel lag de verbinding nooit goed geweest is en niet dat er na een week of 3 pas zo'n lagere intrain waarde plaats zou vinden.

 

Dat het aan het aantal aansluitingen in de wijk zou liggen geloof ik ook niet maar het moet toch ergens aan liggen.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...