Ga naar inhoud

[Strong 8000] Strong SRT8000 met SatTracker 2.0 en Hotbird+Astra

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Wie heeft een kanalenlijst (voor monoblock astra/hotbird) sattracker 2.0 voor mij, om zo makkelijker het monoblock te installeren.

Waar kan ik trouwens makkelijk kanalenlijsten vinden?

mvrgr

Hendrik

Geplaatst:

Gradus heeft die, is te vinden bij Lex en volgens mij ook bij Lux (meer mag ik niet zeggen).

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Hallo,

Bedankt allemaal, met een kanalenlijst van Gradus en Astra op switch num B en Hotbird op switch num A had ik het monoblock snel aam de praat. Echter wat heb ik gedaan (aanraden van satellietboer), ik heb de LNB gericht op Astra vervangen door het monoblock, dus LNB-B staat goed gericht op Astra en LNB-A voor hotbird staat er dus iets naast (net andersom dan overal beschreven staat) maar het werkt redelijk. Signaalsterkte Astra net als voorheen, Hotbird dezelfde uitslag, echter dan "matig" (orange). De zender waar het om ging (Thai TV) heeft een scherp en goed beeld.

Maar hoe zit het met Eurosport NL op de hotbird? Is dit (zonder abbo) te ontvangen? Ik heb nu alleen maar geluid (uitslag sterkte zender is 7%), is er ook beeld te ontvangen bij Eurosport NL?

Zo ja, dan zal ik alsnog de schotel moeten verdraaien (+monoblock juist monteren en afstellen).

mvrgr

Hendrik.

Geplaatst:

Toch zou het me niets verbazen als je alles om moet draaien.

De LNB's staan ten opzichte van jouwschotel in een soort spiegelbeeld

te ontvangen, er is hier op deze site info hierover met schetjes.

Dan moet je vervolgens de Astra en Hotbird in je menu een andere volgorde geven

en je hebt daarmee gelijk een optimaal signaal.

Kijk ook even bij de "sticky's".

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Geplaatst:

Ik vrees dat je nauwkeuriger moet uitrichten om voldoende ontvangst te krijgen op zowel astra als hotbird. Het uitrichten op hotbird levert het beste resultaat op. Het kan ook helpen om de monoblock niet volledig horizontaal te hangen, maar iets naar beneden. kwestie van uitproberen.

Citaat:
4. Richt de gecentreerde LNB (die dus DiSEqC A heeft) op de Hotbird. Hierdoor heeft de zwakste satelliet uiteraard het meeste signaal.

De Astra kan makkelijk voldoende signaal hebben, zelfs als die niet in het exacte brandpunt hangt.

Als de Monoblok LNB is uitgericht op Hotbird dan staat Astra automatisch goed.(alleen met een schotel van 80-90 cm)

TIP: Als je de enkele LNB die er in zit (dus voordat je de monoblok LNB monteert) uitricht op Hotbird (door bv op een Hotbird -kanaal te gaan staan) dan hoef je alleen nog maar de enkele LNB te vervangen door het monoblok. Op deze mannier weet je tenminste zeker dat Hotbird op de vaste LNB gesitueerd zit.

Zoals met alles teken met een potlood af wat je oude instellingen zijn en als je de optimale instellingen gevonden hebt met een watervaste stift, zowel je elevatie als de horizontale afstelling.

Eurosport is een kwestie van pidscan uitvoeren en mogelijk even de taal omzetten + b 1 succes

Strong 8000; vaste schotel 62 cm monoblock; Sattracker 4.0( 3 flash),lijst Joske8000 Astra/Hotbird), 8000EMU_26-06-2010

Geplaatst:

Hallo,

Ok. Bedankt allemaal,

Ik zal van het weekend de schotel met monoblock ideaal uitrichten op de hotbird, zoals overal beschreven. Ik meld de resultaten hiervan in dit topic.

Eurosport hotbird: Ik lees overal over pidscan, maar wat is het precies, ik kan "pid" vinden onder "+" en dan "b" maar wat moet ik dan doen?? En hoe zet ik een taal om? Ik hoor namelijk wel geluid (NL) en er is ook teletekst maar het beeld blijft zwart.

P.S. Waar kan ik de "sticky's" vinden?? Wat is het??

(ik ben ten slotte nog "mieuw hier")

mvrgr

Hendrik.

Geplaatst:

Met een pidscan bepaal je welke provider je wilt zien bij welk kanaal.

Een pidscan voer je als volgt uit; + b 1 (en dan de provider, 1, 2, 3, 4 of 5

Meeestal 0 of 1.

HG CC

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen