Ga naar inhoud


opzeggen HCC ivm loskoppeling HCCNET/ADSL


hels

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Indertijd heb ik ADSL via HCC genomen. Als "part of the deal" zat daar toen het HCC lidmaatschap bij met het bijbehorende blad.

 

Nu is er in november aangekondigd dat HCC de ADSL afstoot naar XS4ALL.

 

Voor mij is er dus geen reden meer om lid te zijn van de HCC. In december een aankondiging gekregen dat het lidmaatschaps bedrag rond 4 jan afgeschreven zal worden. Ik heb in december een brief gestuurd dat ik geen lid meer wilde zijn en dat opzegging per direct plaats kan vinden volgens mij omdat HCC de voorwaarden aangepast heeft.

 

Nu is het bedrag wel (automatisch) afgeschreven en na een telefoontje blijkt dat volgens hun opzeggen niet kan omdat er "2 maanden opzeg termijn is".

 

Volgens mij past HCC de voorwaarden aan en geld de opzeg termijn dus niet!

 

Heeft iemand hier ervaring mee; reacties ?

 

Groet, Henk

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Ik heb in december een brief gestuurd dat ik geen lid meer wilde zijn en dat opzegging per direct plaats kan vinden volgens mij omdat HCC de voorwaarden aangepast heeft.


Wat staat daarover in de AV die je ooit ondertekend hebt? Het kan volgens jou direct opgezegd worden, maar wat zegt de originele AV daar dan over?

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het lijkt me een wettelijke zaak *als* 1 van de partijen de voorwaarden aanpast. Als ik een overeenkomst aanga met een partij voor een dienst en dat kost mij 100 euro, dan zijn bijde partijen daarmee accoord.

Als de leverende partij dan opeens 1000 euro gaat rekenen, dan is dat een mogelijke reden om de overeenkomst op te zeggen.

 

Dat gebeurt hier dus ook. Ik had ADSL en was daarmee automatisch lid van HCC.

Dit was een totaal bedrag van 99 gulden (in der tijd).

 

Nu moet ik het bedrag niet meer aan HCC gaan betalen, maar aan XS4ALL.

Daarnaast stelt HCC dat ik hun dus het normale abbonement verschuldigd ben.

Dit is dus een prijs verhoging!

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien in de AV van de HCC staat dat de opzegtermijn 2 maanden is, is het van belang op welke datum de 1e aanzegging betreffende de wijziging is. Deze moet dan ook voor 1 november gedateerd en verstuurd zijn geweest. Zo niet, dan heeft HCC geen poot om op te staan en kunt u probleemloos in december opzeggen. Het abonnementsgeld storneren (terughalen), dit kan max 30 dagen na de afschrijving.

Daar zal dan wel een reactie op komen, deze terugsturen met een kopie van de opzegging, indien mogelijk met een kopie van het verzendbewijsje (opzeggingen altijd aangetekend versturen).

In het geheel is de procedure bij de HCC niet netjes, men zou van een belangenorganisatie meer mogen verwachten.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...