Ga naar inhoud


mediabestanden van PC naar Dreambox


Jaster

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ben op zoek naar een apparaat waarmee ik mediabestanden van mijn PC kan afspelen (via een netwerk of hardeschijf) op mijn TV.

Nu is mijn oog gevallen op de dreambox omdat ik hiermee dan ook meteen mijn VCR de deur uit kan werken.

maar kan ik dit doen met een Dreambox uit de doos of moet hier nog wat aan worden veranderd, bijvoorbeeld een speciaal progje of een bepaalde image?

 

Al vast bedankt,

 

Jaster

May the force be with you

Link naar reactie
Delen op andere sites


De dreambox kan het prima, alleen niet uit de doos.

 

Je hebt wel een doos nodig met;

 

-Geduld

-Hobbiematige interesse in netwerkgebeuren

-beetje durven linuxen

 

Je hebt dan wel een fantatisch machientje!

 

Je zou kunnen beginnen met Pli Diamond en VLC, veel info over t evinden.

 

Succes en concrete vragen worden altijd concreet beantwoord op dit forum.

DB7000/DM800, Triax80cm, Triax multiblock, NFS/Windows Home Server, open-PLI, MSI Media Center/Windows Media Centre met heel veel patches

 

Always curious ...............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox is een satelliet ontvanger met veel extra mogelijkheden.

Wat jij beschrijft is een Videokaart met TV-out ...

 

Als ik jou was zou ik alleen aan een dreambox beginnen als je al satelliet ontvangst hebt of daar ook verder in wilt (naast de opmerkingen van de poster hiervoor).

 

Als je alleen maar media bestanden wilt afspelen dan zou ik niet aan een dreambox denken.

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, zoals hels al zegt wil jij gewoon een media center op je TV aansluiten. Je bent dan veel beter af om zo'n media center te kopen aangezien het in sommige gevallen nochal lastig is om bijv. Divx op de DB te 'kijken' en je hebt altijd een PC nodig die aan staat. Daarnaast is voor de DB nochal wat hobbyisme nodig om alles aan de praat te krijgen, en de meeste media centers zijn wat meer plug-and-play. Sommige media centers hebben zelfs de mogelijkheid om alleen via een netwerk schijf verschillende bestandsformaten te spelen (ze hebben dus de codecs in zich), en dat maakt e.e.a. veel eenvoudiger.

 

Daarnaast is het waarschijnlijk goedkoper ook aangezien je anders een dreambox koopt en het satelliet gedeelte niet gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik heb op dit moment al een humax, maar die is zo langzaam aan vervanging toe, dus ik heb wel al wat ervaring met satontvangers.

Ik zou bijvoorbeeld ook een HDDrecorder kunnen kopen met netwerkverbinding maar dat is wat minder interessant vind ik. Maar was dus eigenlijk op zoek of dit dan mogelijk is met een Dreambox.

Ik heb namelijk wel al veel gelezen over "Dreambox => PC" maar niet andersom, dus vandaar mijn vraag.

 

Bedankt voor jullie reacties.

 

Jaster

May the force be with you

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...