Ga naar inhoud

asscom reference wie het probleem ontvanger stop bij 600 blokken

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben weer eens aan het prutsen met een Asscom.

Ik had hem netjes in orde, geen stilstaand beeld, C+ kaart wordt netjes geaccepteerd enz.

Alleen toen kwam de vraag "kun je me er ook de all-cam software op zetten".

"natuurlijk, maar wel op eigen risico" en dat is maar goed ook want toen ik de all-cam over ging blazen stopte hij bij ruim 900 blokken plots en bleef hij stil staan. Ook een half uur wachten gaf geen resultaat.

Dus toch maar de Power button.

Met als gevolg dat ik de ontvanger nog wel kan benaderen, maar voor de rest doet hij niets meer.

Dus geen display, en geen reactie op TV. De originele software kan ik wel met succes overblazen, maar nog steeds geen enkele reactie van de ontvanger.

benader ik hem software matig dan'krijg ik een heel scherm vol met áááááááá enz. Dus het is duidelijk dat hij niet goed opstart

Dus nog maar eens en nog maar eens de all-cam software en telkens blijft hij ergens anders steken dus dan op 49 blokken, dan op 206 en en nu voor de zoveelste keer proberen op 609 blokken.

Waar kan dit aan liggen? en hoe krijg ik hem zover dat hij weer verder gaat?

Verder wie kent het programma Nload en weet welke commando's er als mon in het scherm staat er naast de q en boot nog meer gegeven kunnen worden?

suc6

Gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Ik ben inmiddels al weer wat verder gekomen

met de D kun je dus een stuk van het geheugen dumpen en ook flash is een commando om een file over te blazen, met deze flash (ipv q) heb ik de all-cam file wel weten over te zetten, maar nu wil hij geen kanalen inlezen.

ik krijg nu dus het menu kies kanalen installeren

je krijgt dan een sub menu met de vraag welke operator, ik kies gewoon canaldigitaal (alle anderen werken ook niet)

je krijgt een nieuw menu met antenne en op de achtergrond het scherm met decorder zoekt kanalen. ik selecteer 1

en zodra ik op Oke druk sta ik weer in het begin menu

dus nog weer even verder stoeien en natuurlijk is alle hulp welkom.

suc6

gerrit B

Geplaatst:

ik ben er uit,

ik heb gewoon de all-cam nog een keer geladen en in het spaans laten staan toen de zenders op laten zoeken en daarna pas naar het nederlands gezet en alles werkt prima.

nu nog een dode asscom tot leven brengen.

Suc6

gerrit B

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen