Ga naar inhoud


TF5000PVR : 14 dagen EPG voor Engelse zenders ?


kantjer

Aanbevolen berichten

Sinds september vorig jaar ben ook ik besmet met het satelliet virus.

Omdat ik graag Engelse zenders kijk heb ik een Visiosat waarmee ik via Astra 2 de nodige Engelse zenders kan ontvangen.

 

Wat ik vanaf dag 1 er jammer vond is dat er geen EPG mee komt voor de Engelse zenders alleen now/next info.

 

Na een middag puzzelen heb het voor elkaar om max. 14 dagen EPG (instelbaar) van de Radio Times site te halen en in te lezen op mijn 5000PVR.

 

Het hele proces bestaat uit een aantal stappen

 

Ophalen info van de Radio Times site

Omzetten in Topfield formaat (tgd files)

Tgd files kopiëren naar de Topfield

Inlezen op de Topfield met de EPG uploader Tap

 

Stap 1 t/m 3 gebeuren op de PC en heb ik een bat file gezet, dit hele proces duurt nog geen 30 sec.

De laatste stap kan geheel automatisch.

 

Als jullie geïnteresseerd zijn kan ik wel een korte handleiding schrijven.

Laat even weten, ik ben zelf erg blij met deze oplossing.

Topfield TP5000PVR

Visiosat Bisatellite G3

Aston 1.07 (CD smartcard)

Dragon 4.1

Astra 1,2 en Hotbird

Firmware 5.13.62 aXeL - PɆSTU (Aug 8 2007)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja ik ben er zeer zekers in geinteresseerd hoe je dit voor elkaar gekregen hebt. Zou je hier een handleiding van neer kunnen zetten al dan niet aangevuld met de nodige programmatuur ?

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh leuk, ik ben zeker geintereseerd. Je zou een handleiding en de batch file als bijlage aan deze thread kunnen hangen, of een mod kunnen vragen het aan de database toe te voegen. Welke EPG ophaal TAP gebruik je hiervoor?

 

Groet!

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de enthousiaste reacties zal ik kijken of ik morgen een handleiding kan schrijven.

 

Even voor de goede orde, behalve een hoop uitzoek werk, aanpassen van een aantal configuratie files en het maken van een bat file. Heb ik een bestaande tap en bestaande scrips gebruikt, credit aan de makers daarvan.

Topfield TP5000PVR

Visiosat Bisatellite G3

Aston 1.07 (CD smartcard)

Dragon 4.1

Astra 1,2 en Hotbird

Firmware 5.13.62 aXeL - PɆSTU (Aug 8 2007)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als Kantjer is dit ook voor mij al een tijdje een uitstekende oplossing, er is alleen wel een grens wat betreft het maximaal aantal zenders i.c.m het aantal dagen. Naast de 4 BBC's heb ik ook nog alle 4 ITV's en Ned1t/3 in m'n batch. Totaal kan ik ik zo een dag of 4 vooruit. Dus hoe meer zenders hoe minder dagen in de EPG. Het kopieren naar de Topfield gaat inmiddels ook al draadloos (met behulp van een Silex), dus heb ik ook geen terugkerend gesleep meer met m'n notebook.

 

Al met al een fantastische toevoeging als het eenmaal goed werkt!

 

gr,

Pixiard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Radio Times EPG voor Topfield

 

Deze handleiding is geschreven om EPG data van de Radio Times (RT) site te kunnen gebruiken op de Topfied PVR.

 

In de bijlage zit bijna alle benodigde software, de scripts zijn geschreven in Perl.

Om deze op een Windows PC te kunnen gebruiken kan je ActivePerl 5.8.7.815 gebruiken.

 

Deze is te downloaden op http://www.activestate.com/Products/ActivePerl/?mp=1

 

Unix en Mac gebruiker kunnen het best even kijken op http://www.toppy.org.uk/projects/rt.php

 

Op de PC

Om te beginnen moet je ActivePerl installeren, dit wijst zich vanzelf en de standaard instellingen zijn prima.

 

In de bijlage zit een map RT2TF deze ergens op de PC zetten (ik ga er voor deze beschrijving vanuit dat deze in C:\Program Files komt te staan.

 

In de map RT2Tf staan een aantal mappen en bestanden.

 

Map channels hierin komen de opgehaalde dat bestanden van de RT site te staan.

 

Map output hierin komen de tgd bestanden te staan die naar de Topfield

gekopieerd moeten worden.

 

getdat.pl is het script dat de dat bestanden van de RT site ophaalt en in de channels map plaatst.

 

dat2tgd is het script dat de dat files omzet in tgd bestanden.

 

channelmap.ini, in deze ini file geef je aan welke data van de RT site moet worden opgehaald. De ini file heeft het volgende formaat:

 

Zendernaam RT_id_nummer, de zender naam kan alles zijn zolang er maar geen spaties in zitten. Zendernaar en RT id moeten zijn gescheiden door een spatie.

 

De RT id nummer kan je vinden op http://xmltv.radiotimes.com/xmltv/channels.dat

 

Hieronder een voorbeeld van de channelmap.ini

bbc1 94

bbc2 107

bbc3 45

bbc4 47

 

RT2TF.bat hier kom ik later op terug.

 

Zodra je de software geïnstalleerd heb, de RT2TF map met inhoud hebt en je channelsmap.ini hebt aangepast is het tijd voor een eerste test

 

Voor de getdat.pl en dat2tgd.pl (in deze volgorde) uit door dubbel klikken.

Als het goed is kan je nu je bestanden in de channels en output map terug vinden.

 

Op de Topfield PVR

In de bijlage vind je epg_upload.tap, en epg_upload.ini.

 

De epg_upload.ini moet aangepast worden zodat de tap weet bij welke Satelliet kanaal welke EPG info hoort. Dit moet in het volgende formaat:

 

[Channel 1]

 

service_name=bbc1

service_id=6301

transport_stream_id=2045

original_network_id=2

 

Dit lijkt complext maar de tap kan hier bij helpen.

Kopieer de tap in de Program Files of de Auto Start folder de upload.ini moet naar de Programs Files folder op de Topfield.

Start de tap en ga naar het configuratie menu (Exit toets) in het menu ga naar de optie Channel service details hier staan alle benodigde gegevens per kanaal.

 

Pas epg_upload.ini zorg er voor dat de service_name exact dezelfde is als in de channelmap.ini in de RT2TF map op de PC.

 

Kopieer de aangepaste epg_upload.ini naar de Topfiled.

 

Maak op de Topfield een map waar de tgd bestanden komen te staan. Voor deze handleiding ga ik er vanuit dat deze map EPGdata heet en in de root staat.

 

Kopieer de tgd bestanden van de PC naar EPGdata, start de tap opnieuw op en in het menu ga naar “Load individual EPG files. Al het goed is zie je nu de tgd files. Je kan nu de EPG data laden.

 

Als alles werk kan je in het vervolg de RT2TF.bat gebruiken op de PC. In de bat file zijn er 3 parameters die gecontroleerd en indien nodig veranderd moeten worden.

 

rt2tfdir De folder op de pc waar de perl scrips en tfcopy.exe zijn geïnstalleerd.

epgdir De folder op de Topfield waar de EPG data naar wordt gekopieerd, root is #:\

days Het aantal dagen EPG informatie dat naar de Topfield wordt gekopieerd.

 

Pas dit zonodig aan.

 

De bat file doet het volgende:

Verwijderd oude dat en tgd bestanden

Haald de EPG data op van de RT site

Zet de dat bestanden om in tgd bestanden

Kopieert de tgd bestanden naar de topfield

 

Het enige probleem dat ik tot op heden tegen gekomen ben is dat de MediaHighWay EPG tap niet meer werkte dit is opgelost als je de Autoload EPG optie in de tap op NO zet.

 

Ik gebruik zelf JAG epg, ik werk nu als volgt.

Met de bat file kopieer ik de tgd files op de topfield

epg_upoader menu Load ALL EPG files

start handmatig een scan in Jag

 

Jag slaat nu alle EPG data op in een bestand op schijf, het voordeel is dat epg_uploader niet iedere keer alle EPG data hoeft in te lezen.

 

Veel plezier met max 14 dagen EPG data.

1066355-RT_EPG.zip

Topfield TP5000PVR

Visiosat Bisatellite G3

Aston 1.07 (CD smartcard)

Dragon 4.1

Astra 1,2 en Hotbird

Firmware 5.13.62 aXeL - PɆSTU (Aug 8 2007)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...