Ga naar inhoud


Nederland 1, 2, 3 en Eén vallen weg


Nop01

Aanbevolen berichten


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat Canvas betreft: Die werkt bij mij met een Aston cam (1.05), maar bijvoorbeeld niet in de cardreader van de Challenger Unlimited II. Heractivering van de kaart heeft dus geen zin. Het gaat dus mis bij CD niet goedgekeurde receivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook zelfde probleem met Nokia 9800S met Aston 1.03.

 

Zeer waarschijnlijk is dus de Aston 1.03 schuld maar waarom sinds eergisteren en alleen op de zenders Ned 1,2,3?

Wat hebben ze dan nou weer bij Canaaldigitaal bedacht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals eerder gemeld, ik heb hier twee DigitallWorld ontvangers.

Een belletje gewaagd naar CD, volgens hun is er niets gewijzigd of wat dan ook.

Het advies is de ontvanger opnieuw te laten scannen, volgens CD.

Een puls naar de kaart sturen hielp niet.

 

Overigens betreft het alleen de transponder waarop Ned 1,2 en 3, Belgie1 en de drie Canal+ zenders zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gloeiende Gloeiende.

Mischien moet ik dan toch maar eens de automatische boeking stop zetten en hen dit per brief meedelen dat die weer hervat wordt als ik alles waarvoor ik betaal kan zien.

Ook ik heb een puls laten sturen.

En daarnaast heb ik zoeven ook nog een upgrade naar het familiepakket besteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ben een beetje aan het stoeien en in de cam met murt. rating op 2 en dan gaat het hier vrij goed.

Wat houd dit eigenlijk in?

 

Zijn er meer mensen waarbij dit werkt???

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ben een beetje aan het stoeien en in de cam met murt. rating op 2 en dan gaat het hier vrij goed.
Wat houd dit eigenlijk in?


Bedoel je 'maturity rating" ?

Hoe dan ook; dergelijke problemen zullen jullie vrees ik niet snel een gewillig oor voor bij vinden bij CD. Zij ondersteunen officieel nou eenmaal alleen de Mediaguard-Cam (een onding want werkt op veel CI-ontvangers niet of niet goed)
Link naar reactie
Delen op andere sites

De oorzaak van jullie probleem zit in het feit dat Canal Digitaal de nieuwe ECM voor het Vlaamse pakket heeft toegevoegd. Hiermee kan de oude Aston CI niet goed overweg.

 

Vandaag hebben ze tijdelijk even dit terug gezet, om te inventariseren waar het nu mis ging. Maar dit zal op korte termijn weer aangezet worden.

 

Het zal er op neer komen dat je een andere CI module zult moeten aanschaffen, wanr waarschijnlijk zullen de andere transponders soortgelijke problemen gaan vertonen.

 

De oude Aston 1.03 is ontwikkeld in de eerste periode van Mediaguard en is dus technisch niet op de hoogte van de toevoegingen op de nieuwe V1+ standaard.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had in topfield gedeelte dit probleem gisteravond gemeld.

 

Ik had zelf al een beetje het gevoel dat het wel eens mijn oude Aston 1.03 kon zijn.

 

Ik heb zojuist Canaldigitaal gebeld en toen ik probleem kenbaar maakte, zei de dame dat ze NET gehoord had dat er een probleem was. Ze heeft nogmaals de update voor me klaar gezet. Voor de rest kon ze niets vertellen.

 

Toen dacht ik, ik kijk og even op het topfield gedeelte of er reacties op mijn probleem zijn, en zie daar ik wordt naar dit item doorverwezen.

 

Ik kijk het nog even aan, anders halen we zaterdag maar een andere CAM (zkere gezien de reactie van Murdock).

 

 

Frits de Laar

VU+ Duo2
CanalDigitaal FamilieHD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

NET gehoord dat er iets mis was????????

 

Ik heb ze gistermiddag om 15.00 uur gebeld.

Toen vertelde die man dat zijn collega en hij al vele telefoontjes hadden gehad met hetzelfde probleem.

 

Stelletje ...................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat research gedaan, de oude Aston 1.03 heeft een softwarebug waarbij het decoderen van een kanaal met 2 idents binnen hetzelfde coderingssysteem fout gaat.

 

M.a.w. Je kunt die CI weggooien....

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had hier het probleem dus ook met een SFT2000. Inmiddels werkt het weer, maar dat is tijdelijk begrijp is.

Binnenkort ga ik dus maar even bij de dealer langs met de tuner om hem te upgraden.

Vraag: hoe kan ik zien dat ik nu de Aston 1.03 heb en hoe controleer ik na de upgrade of e.e.a. inderdaad verholpen is zodat ik binnenkort niet weer hetzelfde probleem heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...