Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Citaat:
Nee de topfield is niet aangesloten, de draad loopt rechtstreeks van de schotel naar de ontvanger, straks ga ik buiten de contactpunten controleren en de Pli Diamond erop flashen, dan moet het lukken.

Ik neem aan dat dat een foutje is? De draad moet uiteraard vanaf de LNB naar je rotor, en daarvandaan pas naar je ontvanger, anders kan je instellen wat je wil maar gaat er uiteraard niets draaien ;-)

Geplaatst:

typefout; de motor zit er nog tussen, alles werkt als ik de topfield er tussen gooi.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Geplaatst:

hoi Rasta 87,

hoe groot is je afstand van de 7020 tot de stab?

wat voor coax kabel gebruik je?

zitten de juiste connectors er op (bedoel zitten deze er vast op of juist los over heen geschoven)?

Ik heb hier het probleem gehad dat de er niet voldoend beeld quality was en veel ruis op de kabel, heb toen 20mtr. kabel tussen de motor en de lnb opgerold er tussen gezet en werkte toen perfect) het gekke is alleen dat ie met de dm7000 perfect werkte.

advies probeer met je oude box op de astra af te stellen, vervolgens zou ik de kabel rechtstreeks op de lnb aansluiten, om te zien of je wel beeld hebt.

De dm7020 heeft een beter tuner, maar deze is volgens mij ook gevoeliger.

bovenstaande is mijn ervaring, misschien kom je hier verder mee.

Grtz,

Sduck

Geplaatst:

Ongeveer 25 meter, ik gebruik een 75ohm dikke coax kabel met harde kern, de draad is ononderbroken maar in mijn kamer heb ik hem verlengd met 5 meter.

Best wel lang, ik weet het.

Beeld heb ik wel, op sommige transponders meer dan 75 procent.

Met een beetje klooien kon ik hem net manueel naar links en rechts draaien maar het Usals systeem blijft stil.

Inderdaad, met de topfield heb ik de rotor naar astra gedraaid en als ik hem weer aansluit dan heb ik beeld met de DB.

Momenteel heb ik ook nog eens i.p. adres problemen, kan dus geen settinglijst uploaden of wat dan ook.

Is er een doktor in de zaal?

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen