Ga naar inhoud

hoe croscable via usb hub naar dreambox

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi allemaal,heb een laptop en heb geen ethernet aansluiting,dus heb ik maar een usb hub aangeschaft,voor daar mijn crosscable op aan te sluiten,en zo naar de ethernet aansluiting naar de dreambox,maar hou kan ik die usb heu het beste configureren,krijg de melding,dat een van de netwerkkabels niet is aangesloten,maar als ik de crosscable insteek lukt het verder ook nie,moet ik iets speciaal instellen? mvg nico

Geplaatst:

1. Je hebt geen cross kabel nodig met een hub alleen als je rechtstreeks de dreambox met de pc/laptop verbindt.

2. De hub moet op de laptop aangesloten worden met een utp kabel.

3. Gezien het feit dat je geen ethernet aansluiting op je laptop hebt gaat het dus niet lukken met de spullen die je nu hebt.

Koop een verloop van compoort of USB naar ethernet.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Een USB hub is bedoeld om USB kabels in te steken. Ethernet past daar niet in.

Of heb je een USB ethernetadapter gehaald?

Is die crosscable echt een crosscable?

Op welke interface zegt-ie dat de netwerkkabel niet is aangesloten?

Zegt-ie dat ook als die nieuwe USB interface er niet in zit?

Kun je met die USB interface wel bij anderen aan het netwerk aansluiten?

Een hele hoop vragen, en hopelijk leiden ze naar _het_ antwoord...

Greetz, Lion.

Geplaatst:

jawel heb wel een vrij pcmcia slot heb internet via pcmcia kaartje draadloos,maar dat zou wel een mogelijkheid zijn,alvast bedankt voor de reakties mvg nico

Geplaatst:

als je al internet hebt op de laptop via een wifi kaart kun je de dreambox toch op op datzelfde netwerk aansluiten, evt. zet je een 2e access point of een usb-wifi stick aan de dreambox vast en klaar is kees.

Geplaatst:

heb een hup die ik in mijn usb poort van de pc kan steken en aan de andere kant kan ik ethernet aansluiten,dus die kabel past in de hub,en ook in de dreambox,die croskabel is een echt,die heb ik in een elektronica zaak laten maken,en die is getest,dus dacht ik dat ik het zo kon aansluiten,of zit ik verkeerd?

Geplaatst:

heb es duidelijk op die hub gekeken en tis een ethernet adaptor,dus hoe moet ik instellen,of hoe kan ik verbinding krijgen met de dreambox?mvg nico

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen