UGI Geplaatst: 24 januari 2006 Geplaatst: 24 januari 2006 Mijn hummy is na 4 jaar spontaan gaan branden (klein flammetje) in de standby :-( Humax open gemaakt, zag dat een werstand doorgebrand was. Dus naar de shop een weerstand opgehaald en een zenerdiode. Ik dacht gelijk while @ it ga ik ook FF de knots van een condensator vervangen met een 105 graden variant. Probleem is dat ze alleen een 100 micro fahrad 450Volt 105 graden hadden. Die drie vervangen, aangezet hummy begon weer te zingen ;-) Maar nu komt het echte probleem: Na 1 dag gebruiken valt hij uit. Zet ik hem uit en aan via de schakelaar op de achterkant springt de display even aan en weer uit. Laat ik hem 1 dag liggen zonder spanning en geef hem weer juice doet ie het weer voor een dag??? Weet Iemand raad hiermee?? THNX
guykers Geplaatst: 24 januari 2006 Geplaatst: 24 januari 2006 @UGI Allereerst welkom op dit board. Daar dit board een zoekfunktie heeft en daar jouw probleem minimaal 100 maal aan de orde is geweest, Je moet alle componenten welke in de aangegevenlijst staan vervangen (Er zijn meer dan jouw 3 elco's defect) dus typ maar eens voeding in of bij zoeken in de bovenste balk of onder in het zoekveld bij humax. Mocht je dan nog niets gevonden hebben, via links (bovenin) naar handleidingen(helemaal rechtsboven) suc6 nobody is perfect, I ain't nobody feedback doet wonderen vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k, ultimo voor hobby
satdr Geplaatst: 25 januari 2006 Geplaatst: 25 januari 2006 Hmm, heb sinds 5 dgn hetzelfde probleem met mijn goeie ouwe irci-5400, echter ik dacht dat je de elco's moest kunnen ruiken als er iets mis mee is...... Heb hem nu wel weer aan de praat door hem ff een half uurtje op de verwarming te zetten, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn....:bounce: Vu+ Ultimo4k 1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X OpenPli 7
UGI Geplaatst: 25 januari 2006 Auteur Geplaatst: 25 januari 2006 Ben nu de elco`s aan het vervangen ;-) FF kijken of het helpt. Maar ik heb nog 1 vraag. De lijst die ik heb zegt dat C15 470 uF is maar diegene die ik erop had is 680uF. Klopt dit kan ik deze vervangen met een 470uF 25V??
Steve Geplaatst: 25 januari 2006 Geplaatst: 25 januari 2006 alle elco`s vervangen !!(dat de grote 100UF is geworden dat is niet erg
UGI Geplaatst: 25 januari 2006 Auteur Geplaatst: 25 januari 2006 680uF vervangen met een 470uF en de rest volgens het lijstje. Tot nog toe geen problemen gehad. Hoopt dat het nu niet meer uitvalt ;-) So far so good ;-)
Steve Geplaatst: 26 januari 2006 Geplaatst: 26 januari 2006 dan had je toch beter voor de 680 een 1000 uf kunnen nemen.
koostronics Geplaatst: 26 januari 2006 Geplaatst: 26 januari 2006 hier moet ik Steve 110% voor bijstaan , je mag nooit in capaciteit terug gaan wel één waarde hoger , dus snel vervangen naar 680 of 1000µF of je voeding gaat er terug uit. Koostronics
satdr Geplaatst: 30 januari 2006 Geplaatst: 30 januari 2006 Citaat: Hmm, heb sinds 5 dgn hetzelfde probleem met mijn goeie ouwe irci-5400, echter ik dacht dat je de elco's moest kunnen ruiken als er iets mis mee is...... Heb hem nu wel weer aan de praat door hem ff een half uurtje op de verwarming te zetten, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn....:bounce: Kan niemand ff een antwoordje tikken? Vu+ Ultimo4k 1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X OpenPli 7
JohnnyBee Geplaatst: 30 januari 2006 Geplaatst: 30 januari 2006 Tenzij je een hond bent misschien, hoef je het niet altijd te kunnen ruiken dat er elko's slecht zijn, als je het kan ruiken (zuur) kan je het dikwijls ook wel zien aan het vocht dat eruit gelekt is. Dikwijls zien ze der ook nogal opgeblazen (bol staand) uit. Nog andere keren, merk je er gewoon niets aan, dan zie je dit pas na het uitmeten. Dus VERVANGEN die zaak !!! Johnny. TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!! Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond )
satdr Geplaatst: 30 januari 2006 Geplaatst: 30 januari 2006 Nee niets van dit alles, droog en niet bol...... zal ze na meten, Thnx.. Vu+ Ultimo4k 1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X OpenPli 7
JohnnyBee Geplaatst: 31 januari 2006 Geplaatst: 31 januari 2006 Daar heb je dan wel een meter voor nodig waar je condensatoren mee kan meten, en dan nog ben je niet erg zeker of ze wel goed zijn, maar t'is een begin. :-) Johnny. P.S. ook de onderkant van de C kan bol staan of onder druk staan, meestal zit hier een rubbertje. TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!! Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond )
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen