Gast Geplaatst: 30 januari 2006 Geplaatst: 30 januari 2006 Hallo, Ik heb mijn monoblock goed aan de praat (met sattracker 2.0) en heb beeld op zowel de astra als hotbird zenders. De schotel staat nu ideaal uitgericht op de hotbird en ik heb dan ook voldoende signaal op zowel hotbird als astra. Ik heb een kanalenlijst van Gradus in geladen waar Eurosport NL op positie 15 staat. Ik heb echter geen beeld op Eursport NL, wel geluid? Ik heb inmiddels alle "PID scans" gedaan maar blijft alleen geluid en geen beeld, signaal is ruim 40% als je in het menu met "+" kijkt. Wie kan mij verder helpen? mvrgr Hendrik.
Con Geplaatst: 30 januari 2006 Geplaatst: 30 januari 2006 Is 40% voor een Strong niet een beetje krap? Meestal zit ik op zo'n 60 a 68%, oké, ook geen vetpot maar mijn deco zit daarbij toch wel wat ruimer in zijn jasje. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Geplaatst: 30 januari 2006 Geplaatst: 30 januari 2006 Hallo, De signaalsterkte van de hotbird is 3 op de schaal van 5 (bij schotel instellingen). Op de astra is deze voor en na monoblock hetzelfde gebleven, ruim 3. Het signaalniveau van de zenders verschilt (menu via + toets) onderling en is van 20 tot 60% (zo uit mijn hoofd). Maar dit lijkt mij niet het probleem omdat alle andere hotbird zenders die vrij zijn het wel doen. mvrgr Hendrik
Gast Geplaatst: 30 januari 2006 Geplaatst: 30 januari 2006 De signaal sterkte is goed met 40% met een 8000 de 8100 geeft over het algemeen meer aan maar dit heeft niks met jou probleem te maken heb je al een pidscan gedaan dus op de + dan b dan 1 en dan 1/2/3/4/5 te drukken met je ab tot je beeld heb.
joske8000 Geplaatst: 30 januari 2006 Geplaatst: 30 januari 2006 Ontvangst is erg laag, ik kom uit op 72% met dezelfde lijst en heb een super beeld. Dus dan nog ff opnieuw afstellen. De pidscan ziet er als volgt uit: Ca sys 0500 ECM pid 2604 Id Prov 011c08 Strong 8000; vaste schotel 62 cm monoblock; Sattracker 4.0( 3 flash),lijst Joske8000 Astra/Hotbird), 8000EMU_26-06-2010
Gast Geplaatst: 30 januari 2006 Geplaatst: 30 januari 2006 Heb je er wel de keys van eurosport in staan in de emu deze moet je hebben 011C00 key 08 - 7333**********E5 15/12/2002 moet je maar even kijken in de mu bij viacces prov id 011c00
Gast Geplaatst: 1 februari 2006 Geplaatst: 1 februari 2006 Hallo Cobus, Er stond geen key voor Eurosport in de EMU, na invullen van de key en de juiste PID scan beeld! Ik wist niet dat er een key voor ingevuld moest worden, bedankt! Over de signaalsterkte, ik heb op Eurosport NL Hotbird bij het "+" menu slechts 20% signaal ipv de eerder 40 genoemnde (was een andere hotbird zender). Ik heb van het weekend de sat afgesteld met een SatFinder (tussen monblock en ontvanger geplaatst) en zo de schotel uitgericht (gaat zo vrij makkelijk). Hij staat nu ideaal voor de hotbird afgesteld. Hoeveel signaal moet je dan ongeveer hebben op de hotbird en astra (Bij signaalmeter bij satteliet instellingen, schaal van 1 tot 5)? mvrgr Hendrik.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen