Gast Geplaatst: 7 februari 2006 Geplaatst: 7 februari 2006 Hallo, Ik heb nu eem monoblock met hotbird+astra en heb hier mijn oude analoge ontvanger op aangesloten (werkt alleen als strong in standby staat). Voorheen had ik alleen astra lnb en dus op de analoge ontvanger de analoge astra kanalen; het ging me om Eurosport. Nu heb ik een monoblock Hotbird+Astra en op de analoge ontvanger (ingesteld op astra zenders) zie ik geen beeld. Komt dit omdat het monoblock standaard op lnb A de hotbird heeft zitten? Kan je nog Astra analoge zenders op deze manier ontvangen? P.S. Ik wil dit gewoon even weten, ik heb nl. inmiddels Eurosport via de hotbird aan de praat dus de noodzaak is er niet meer. mvrgr Hendrik.
Bigfoot Geplaatst: 7 februari 2006 Geplaatst: 7 februari 2006 De ontvanger moet diseqc 1.0 ondersteunen, en dat doen de meeste analoge ontvangers niet. Kun je beter voor een paar tientjes een simpele FTA digitale receiver kopen. Misschien dat het werkt als je de digitale receiver op een Astra kanaal zet voordat je hem uitzet. Of dat je hem aan laat staan op een Astra kanaal van dezelfde band en polarisatie als het kanaal dat je op de analoge wilt zien.
trust Geplaatst: 7 februari 2006 Geplaatst: 7 februari 2006 Wat je kunt proberen is de digitale op TANGO TV te zetten , die zit Hor. in de lage band (waar de analoge ook zitten) Voor een Vert. kanalen kun je RAI 1 kiezen . Hotbird analoog zal ook wel gaan ,maar dan moet je voor vertikale kanalen BBC Prime op HB kiezen en voor horizontale BBC World . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 10 februari 2006 Geplaatst: 10 februari 2006 Hallo, Op Astra zender standby zetten geprobeerd, werkt niet. Ik heb 2 Pace analoge ontvangers maar geen afstandsbediening meer, dus kan hem niet herprogrammeren. Maar gezien het feit dat er een Diseqc ondersteuning moet zijn en dat dit bij de meeste analoge niet is, zal het wel niks worden. Geen probleem, was gewoon voor de hobby. mvrgr Hendrik.
trust Geplaatst: 10 februari 2006 Geplaatst: 10 februari 2006 Citaat: Op Astra zender standby zetten geprobeerd, werkt niet. Je moet de dig, juist AAN laten staan . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 13 februari 2006 Geplaatst: 13 februari 2006 Als de dig.ontvanger aan staat, dan laat hij geen signaal door op de uitgang, zo was het toen ik er een enkel lnb op had aangesloten. Signaal werd doorgegeven als de ontvanger in standby werd gezet. mvrgr\Hendrik
VREESWIJK Geplaatst: 13 februari 2006 Geplaatst: 13 februari 2006 ik heb gewoon beeld op de analoge uitgang van de strong, zowel op stanby als aan. Als de strong op astra staat kan de analoge deco alleen astra ontvangen,wil je hotbird ban moet je de schotel nr wisselen. suc6 Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met : Motor sm3uni 28-12-03, : Spdif (AC3) 30-10-04, : 3x8 mb Flash 07-02-05
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen