Ga naar inhoud

Newcamd onstabiel sinds provider 6c is toegevoegd?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds er op de transponders en zenders van Canal Digitaal ook met Seca ident 006c wordt uitgezonden crasht newcamd 6.05 (6.06 is sowieso absoluut onbruikbaar vanwege instabiliteit) zeer regelmatig bij mij, zo vaak dat ik ben overgestapt naar mgcamd als emu.

Zijn er meer Dreambox/newcamd gebruikers die daar last van hebben (gehad?) Ik draai de laatste Pli image.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Geplaatst:

zowel 6.05 als 6.06

draaien hier prima en stabiel, lijkt me eerder een ander probleem.

Geplaatst:

Heb het probleem ook sinds een paar dagen, maar ben er nog niet achter waardoor het veroorzaakt wordt. Ik heb newcamd 6.06 vervangen door 6.05 en 6.04 maar na een paar keer zappen wordt het beeld zwart en moet de emu opnieuw gestart worden. Hierna kan ik weer een paar keer zappen. Ik wordt er helemaal gek van. Flash erase uitgevoerd en de boel (emu's e.d.) opnieuw gedownload, en op een nieuw geformateerde USB-stick gezet, helaas. Heb een "oude" k**y file erop gezet, maar dat mocht ook niet baten. Kortom ik weet niet meer waar ik het zoeken moet. Iemand een idee.

Geplaatst:
Citaat:
Ik heb 6.06 nog niet gedraaid maar 6.05 is hier super stabiel. Heb je al eens je box goed leeggemaakt, een flash erase?

Ik niet, maar Knarfield dus wel. Ik denk ook niet dat dat de oplossing is voor het probleem; andere emu's doen het wel goed, het is specifiek newcamd die problemen geeft en dit pas sinds enkele dagen, volgens mij sinds Seca provider 6c aan de Canal Digitaal transponders is toegevoegd. Het heeft altijd goed gewerkt en er is niets veranderd en toch heb ik plotseling dit probleem.

Ik ben nu vooralsnog overgestapt naar mgcamd en die werkt wel perfect.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Geplaatst:

Heb ik net geprobeerd, maar er wordt geen logfile geschreven als newcamd er mee ophoudt, het lijkt alsof de taak gewoon "verdwijnt".

Ik gebruik een cardserver (binnenshuis) waarop newcs draait(met een Seca kaart van Canal Digitaal, met een toppakket). Om te proberen heb ik even cardserver.i386 geprobeerd, dat maakt in ieder geval geen verschil.

Het probleem is 100% reproduceerbaar, ik kan binnen de Canal Digitaal zenders een keer van kanaal wisselen, bij de tweede zap houdt newcamd er gewoon helemaal mee op.

Zou dit een probleem van de Pli Diamond image kunnen zijn? Dit aangezien anderen met andere images geen problemen lijken te hebben.

[update] Even gedwongrade naar newcamd 6.04 en nu lijkt het een stuk beter te gaan. Iemand een idee?

Geplaatst:

Hoi,

Sinds afgelopen vrijdag hetzelfde probleeem geconstateerd. Ik heb een DB 7000S met daarop de Pli Citrine. Ik gebruikte als EMU newcamd en sinds afgelopen vrijdag crashed dat klote ding dus om de haverklamp tijdens het zappen.

Even wachten en newcamd opnieuw opstarten werkt, echter 2 a 3 keer zappen en doei newcamd weer pleitte. Tot afgelopen vrijdag nooit problemen gehad.

Iemand inmiddels al enig idee? Wat voor EMU werkt verder nog met een originele C+ kaart?

Geplaatst:

IK heb dat ook met de Newcamd 6.07,ook van alles geprobeerd,maar een paar uur stopt de boel.Zelfs opnemen gaat niet goed,soms kun je wel opnemen,maar de volgende dag weer niet.Alle opnames zwart.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen