Ga naar inhoud

uitleg diverse cam mogelijkheden

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemiddag,

via dit forum ben ik al goed op weg geholpen ivm met de weg te vinden met de dreambox 500. ik heb ook via mijn vorige bericht een verwijzing naar een website ontvangen (dm voor dummies)ik heb de dreambox nog niet op internet aangesloten, dit doe ik de komende week, echter heeft de sattelietwinkel er diverse cam´s op gezet.

cam3.836

cam3.836/newcs-1.14

newcamd-betad 6.06

newcamd-cardserver 6.06

newcamd-spider 6.06

ik heb astra en hotbird, en weet dat ik de cam wel eens moet overschakelen om beeld te krijgen.

de vraag is welke functie en mogelijkheden hebben deze cams, ik heb via de zoekfuncties gezocht en kom er toch niet helemaal uit

alvast hartelijk bedankt voor elke hulp en alle een fijn weekend toegewenst

vriendelijke groeten Maurice

Geplaatst:

een beetje principieel, maar een winkel mag niet zomaar cam+keys erop zetten

de cam is open source

de keys zijn illegaal

als je een simpele test doet weet je of alles er netjes op staat:

via ftp (liefst het program DCC toepassen) kijken op /var/keys

staat daar camd3.conf / camd3.keys / camd3.users / camd3.servers?

cheers

Nescio

Nits

Geplaatst:

Maurice,

Er is maar heel weinig verschil tussen de diverse cam's. Als een cam de juiste keys kan vinden dan is hij in staat om gecodeerde programma's te decoderen. Je kan keys op je dreambox plaatsen, maar dat is illegaal. Ik heb dat ook niet in jouw bericht zien staan.

De goede manier voor de cam om keys te vinden is door er een officiele smartcard in te steken. Deze smartcard wordt gelezen door de cardserver. De cardserver geeft dan de key informatie aan de cam, en je kan de gecodeerde zenders bekijken.

Er zijn veel ongecodeerde zenders op astra en hotbird. Voor deze zenders heb je geen cam of cardserver nodig, maar het kan ook geen kwaad om hem aan te laten staan.

cam3.836 - een cam met cardserver. Bij mij werkt hij niet lekker met c+ kaart

cam3.836/newcs-1.14 - zelfde maar nu met andere cardserver

newcamd-betad 6.06 - cam met cardserver voor premiere kaart.

newcamd-cardserver 6.06 - zelfde maar nu voor b.v. c+ kaart

newcamd-spider 6.06 - de spider kan keys van een andere ontvanger gebruiken.

Met de spider zou je dus 2x een dreambox kunnen gebruiken met 1x c+ kaart. Beide dreamboxen gebruiken dan die ene c+ kaart.

Als je het netwerk goed inteld hebt, en de dreambox toegang tot het internet geeft, dan kan je met je dreambox nog veel meer cams downloaden, maar ook leuke uitbreidingen zoals internet radio (netcast) of een RSS reader waarin je ook dit forum kan vinden.

Lees ook de "Database" verhalen op sat4all eens door. Daar staan nog veel meer interessante verhalen.

Klaas Groot

Dreambox 7000 draaibaar met Gemini 3.60, DaVinci 5.4

Geplaatst:
Citaat:
cam3.836 - een cam met cardserver. Bij mij werkt hij niet lekker met c+ kaart

KlaasGroot,

deze constatering is al maanden oud gerelateerd aan het probleem van de kaart en hogere versies

en je kunt teruglezen dat enkel tot de versie (voorkeur 3.819 of 3.820) 3.824 de kaart wel normaal werkt.

cheers

Nescio

Nits

Geplaatst:

tonskidutch,

Ja, de camd3.836, die bij Mourice geinstalleerd is, werkt dus niet goed.

Ik heb vorige week een c+ kaart geprobeerd werkend te krijgen, en liep dus ook tegen dat probleem aan. Zie hier .

Klaas Groot

Dreambox 7000 draaibaar met Gemini 3.60, DaVinci 5.4

Geplaatst:

hartelijk bedankt voor de uitleg, het werkt echter prima, deze week ga ik de juiste aansluiting middels internet realiseren en hoop steeds meer over de dreambox te weten te komen.

Nogmaals bedankt voor de uitleg enne, .........denk aan je valentijn he !! :-)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen