Gast Geplaatst: 17 februari 2006 Geplaatst: 17 februari 2006 Ik heb een visiosat bisat aangeschaft, met hierop een dreambox 500S. Nu hebben we alles afgesteld met een analoge ontvanger en een satfinder. Via de analoge ontvanger hebben we goed beeld en geluid op de Astra, maar als we de Dreambox aansluiten hebben we wel beeld, maar als we het geluid aan zetten, dan wordt er heel vertraagd afgespeeld en er ontstaat blokvorming. De SNR waarde is: 89% en de AGC waarde is 87%. De BNR blijft gewoon op 0% staan. Wat gaat er mis, zodat het geluid en beeld niet goed is??? Wie weet raad? Alvast bedankt.
MagicOnline Geplaatst: 17 februari 2006 Geplaatst: 17 februari 2006 Gebruik je wel een goede Scart kabel? Dit heb ik namelijk ook een keer gehad CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Gast Geplaatst: 17 februari 2006 Geplaatst: 17 februari 2006 De scart die ik gebruik doet het wel goed tussen mijn analoge ontvanger en de tv. Ik weet niet of dit wat zegt.
Tonskidutch Geplaatst: 17 februari 2006 Geplaatst: 17 februari 2006 neen dat zegt niets.. doe maar eens een factory reset menu settings expert settings factory reset dan moet je wel helaas "alles" nieuw instellen (fabrieks-instellingen) maar dan zal het niet synchroon lopen 99% zeker zijn opgelost. ga je dat doen, dan maak na de satposities/diseqc instellingen, ook maar een volledige scan van die sat's opdat je niet afhankelijk bent van zenderlijsten van derden die eventueel fout kunnen zijn let op bij elke nieuwe additie van de dm (emu of plugin etc) is een herstart altijd te prefereren via je menu knop. en de dm 500 heeft weinig geheugen dus pomp niet teveel erin cheers Thunderstruck AC/DC
Gast Geplaatst: 17 februari 2006 Geplaatst: 17 februari 2006 We hebben bovenstaande uitgevoerd en een factory reset gedaan. Ook hebben we een drietal scart kabels geprobeerd, alleen allemaal zonder resultaat. We hebben echter nog steeds hetzelfde probleem. We zien nu echter wel dat de root van de dreambox voor 100% vol staat. Zou dit de oorzaak kunnen zijn van het probleem?? Alvast bedankt.
Tonskidutch Geplaatst: 18 februari 2006 Geplaatst: 18 februari 2006 neen dat zou niet de oorzaak zijn, maar dat is ook slecht voor stabiel gebruik.. als je een grote zenderlijst voor een draaibaar systeem erin zet kan dat voorkomen dat de var vol is. met een emu/settings en een zenderlijst voor AHA is bij mij de var op 70% maar misschien kun je nog middels de dreamedit.exe van Llama die zenderlijst verkleinen (knip erui wat je nooit kijkt en welke satposities die niet zichtbaar zijn voor jou. [color:"red"] (zorg wel dat org en bak files niet in je box blijven staan anders heb je een dubbele lijst) [/color] het geluid probleem is erg vreemd.. heb je al eens geprobeerd direkt op je stereo aan te sluiten met cinch of zelfs optisch kabeltje? cheers Thunderstruck AC/DC
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen