Ga naar inhoud


automatisch schakelen 4:3 naar 16:9


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

In mijn onderzoek naar LCD/Plasma schermen kreeg ik vandaag weer eens wat nieuws te horen...

 

Ik kijk nu via een Sony 70 cm CRT. Deze 'weet' wanneer er een 16:9 uitzending/dvd gespeeld wordt en past zich automatisch aan.

 

Ik kreeg vandaag te horen dat ZEER VEEL lcd/plasma's dat dus niet doen. M.a.w. je moet handmatig het scherm op de goede stand zetten.

 

Wie kan hier wat over zeggen, klopt dit ?

 

ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wanneer het een officiele PALplus uitzending betreft dan zit er in lijn 23 een signaaltje verborgen waardoor de TV automatisch op zoom springt. Sommige tv's herkennen dit signaal, ook als er geen PALplus decoder inzit.

Je kunt dit met bv 'arte' uitproberen, volgens mij zenden die in officieel PALplus uit. Of de Belgen.

 

Of dit signaal ook doorkomt als het MPEG2 is; satelliet, digitenne etc dat weet ik niet.

PALplus is in principe ontworpen voor analoge systemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet via de TV tuner kijkt is het niet de TV maar de STB of de DVD player die 'weet' heeft van het 16/9 verhaal.

Om ook de TV 'op de hoogte te stellen' zet die 12 volt op een scart pin. Ik kan me niet voorstellen dat er huidige generatie TV's bestaan daar niet mee overweg kunnen.

Wel kan er een probleem onstaan als je geen scart gebruikt of het betreffende signaal niet wordt doorgegeven door de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha ! dan kan het dus kloppen als je een MCE of MP hebt die alleen een s-v en/of comp. uitgang hebben en je stuurt die door naar een scart converter dat het gewoon 4:3 blijft, zou je in een scart connecter iets kunnen doorverbinden of zo iets voor permanent 16:9 ??

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...