Ga naar inhoud


Draaibare of vaste schotel?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik sta op het punt een schotel aan te schaffen, maar zit nog met de vraag of ik een draaibare of vaste schotel moet nemen.<BR>Zijn er genoeg zenders op de Astra, of is het verstandiger om het draaibaar te nemen, zodat ik meerdere satellieten aan kan spreken?<P>Alvast bedankt, Ed.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Siemed,<P>Op Hotbird zitten ook leuke zenders, echter hiervoor zou ik geen motor voor aanschaffen maar gewoon een schotel rond de 70 cm met 2 lnb's gericht op Astra en Hotbird. Wel erop letten dat de receiver tussen de lnb's kan schakelen (alle nieuwe digitale receivers kunnen dit en je merkt er niets van, geruisloos schakelen tussen ASTRA en Hotbird kanalen). Dan heb je denk ik wel genoeg zenders? <P>Kijk anders in een satelietblad, of je wel geïntereseerd bent in de kanalen op Hotbird. <P>Groeten,<BR>Mard<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

He alvast bedankt voor je reactie Mard,<P>Maar begrijp ik het goed dat ik met 1 schotel en 2 lnb's beide satellieten kan ontvagen?<BR>Ik dacht dat de schotel super gericht moest staan om ze te ontvangen.<BR>Of bedoel je twee schotels en twee lnb's?<P>Ed.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor gewoon 1 vast schotel en twee lnb's (dat andere zou niet echt een voordeel zijn), dat supergericht valt wel mee, je moet wel minimaal 70 cm hebben. Er zit slechts een paar graden verschil tussen ASTRA en Hotbird. Anders moet je kijken naar de Visiosat schotel met 2 brandpunten en speciaal ontworpen voor twee lnb's (een beetje rechthoekig).<BR>Bovengenoemde is wel ietsje duurder, maar nogmaals een 70 cm werkt perfect ik heb deze zelf gezien (oh mischien ter informatie je moet wel de houder voor 2 lnb's, hebben de afstand is reeds precies zo dat ze gericht zijn op astra en hotbird. Lnb 1 zoeken naar astra, lnb 2 staat dan precies op hotbird er valt dus niets uit te regelen)<P>Groeten,<BR>Mard <BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

begin maar met een zgn. multifeed schotel. hierin kan je 2 lnb's monteren. je kan dan zowel astra, als hotbird kijken. als je dit goed bevalt, en na een jaartje je dit zat bent, en ook als je de nodige schotelervaringen rijker bent (en je vakantiegeld hebt gebeurd) kan je over een draaibare opstelling gaan denken. voor de beginnende schotelaar is zo'n multifeed ideaal, en het is stukken goedkoper dan draaibaar. koop wel een goede ontvanger, dus niet zo'n canal dinges goedgekeurde "doos", maar een ontvanger met Common Interface (CI). welke ontvanger het beste is?? ga diverse satboeren af, laat je uitgebreid voorlichten, en laat ze demonstreren !!!<BR>aanrader is de humax, niet de goedkoopste, echter wel gebruikersvriendelijk.<BR>prutsie<P>------------------<BR>

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...