Ga naar inhoud


TF4000 : Opname hapert bij afspelen ?


Gast

Aanbevolen berichten

Bij mijn Topfield 4000 haperen de opnames bij het afspelen. Met name de audio stiltes, maar ook video hapert. Het maakt niet uit of het een FTA kanaal is of niet. Ik dacht aanvankelijk dat het lag aan de kapotte harddisk, deze heb ik vervangen, maar geen verschil.

 

Iemand een idee waar het aan ligt????

Link naar reactie
Delen op andere sites


Cam maakt niets uit (het is origineel), het hapert bij opname van alle zenders, ook FTA. HDD is nieuw, ik heb die een maand geleden vervangen juist omdat ik dacht dat het daarnaan lag, dus niet...ik heb geen idee wat het probleem is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er waren geen problemen tot een paar maanden geleden...ik heb de TF 4000 al jaren in bezit, nooit problemen gekend...de vervangen HD is van Maxtor, ik heb de WD en Samsung vermeden n.a.v. slechte berichten daarover op deze site...

 

Ik ben niet supertechnisch, maar ik kan geen logische oorzaak vinden voor het probleem, want bij normaal kijken zijn er geen problemen, dus het ligt aan de interne communicatie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit probleem zich zo bij mij voor zou doen, zou ik toch aan de hd denken. Ik zou eens een andere hd erin zetten.

Wat gebeurt er als je:

- versneld doorspoelt?

- de timeshift gebruikt?

 

Ik vind de Samsung trouwens wel een goeie hd, maar ik denk dat de problemen die jij ondervind dit niet door het merk kan komen, hoogstens door een slecht exemplaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit al een nieuwe HD in, dus ik denk er niet aan om weer een nieuwe te kopen...probleem is met name in audio, die voor 2 a 3 seconden volledig uitblijft, en als die terug is, zie je soms versneld beeld, die na 1 sec. weer in sync is met de audio...

is er geen andere TF 4000 gebruiker met een dergelijk probleem, of ben ik de enige?

ik vermoed dat er iets mis is met de software, maar wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Er zit al een nieuwe HD in, dus ik denk er niet aan om weer een nieuwe te kopen...probleem is met name in audio, die voor 2 a 3 seconden volledig uitblijft, en als die terug is, zie je soms versneld beeld, die na 1 sec. weer in sync is met de audio...
is er geen andere TF 4000 gebruiker met een dergelijk probleem, of ben ik de enige?
ik vermoed dat er iets mis is met de software, maar wat?


Als je vermoed dat er iets met de software mis is, dan zou mijn vraag meteen zijn: heb je iets aan de software gewijzigd? Update gedaan? Zo niet, dan is software ook niet zo waarschijnlijk. Als de software niet zo waarschijnlijk is, dan blijft dus de hardware over. En, zoals je zelf al schrijft, wanneer je geen gebruik maakt van de harde schijf, dus rechtstreeks kijkt, dan heb je ook geen problemen, een reden te meer om de harde schijf te gaan verdenken. Heb je al eens geprobeerd wat er gebeurd als je via timeshift kijkt? Weet je zeker dat alle kabels-stekertjes goed vastgezet zijn na je harde schijfwissel? Kunnen de problemen met de temperatuur te maken hebben? Of doen ze zich ook voor wanneer je het systeem net hebt aangezet? Is er geen interne vervuiling (stof) ontstaan, waardoor de TF op sommige plaatsen te warm wordt?

Verder kan ik je ook niet helpen, ook ik ben de storing (nog) niet tegengekomen.

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie adviezen en tips.

 

Ik zal de komende tijd mee oefenen en ik zie wel of er iets uitkomt...hoewel alles wijst richting de HD, logisch is het niet, want ik had deze problemen al met de originele HD die ik dus onlangs heb vervangen door Maxtor. Ik heb voor dit merk gekozen juist vanwege de eerdere meldingen en aanbevelingen op deze site. Maar het probleem is met de nieuwe HD niet opgelost, en om nou weer een HD van een ander merk te kopen lijkt me een hele slechte wiskundige investering...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...