Ga naar inhoud

Problemen DM500 + Satellite configuration

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

U allen,

wanneer ik een DM-500 voorzie van image (gemini) en ik installeer daar thuis alle benodigde plugins op, en ik ga vervolgens deze DM500 ergens anders plaatsen, dan loop ik iedere keer tegen het probleem aan dat de satelliet configuratie niet klopt en dat ik niet de juiste Astra kan opzoeken en ingeven bij Satellite Configuration

Zover ik weet zou dat iets te maken hebben met de " xml" file, echter krijg ik de boxjes dan niet meer aan de praat! Het gevolg is uiteraard dat er geen EPG en ook geen beeld/signaal binnenkomt omdat de dream niet naar de juiste Satelliet kijkt.

Wie kan me hiermee helpen? Is het mogelijk om alleen het " xml" filetje te vervangen en wie heeft deze voor me en kan me uitleggen waar ik deze in de box moet zetten.

Alvast bedankt.

JaPo78

Ps. gaat dus om DM-500 met gemini 2.5 image met daarop camd3280, satconig = single lnd op astra19.2

Geplaatst:

eerst instellen

pas als je een backup hebt van een dergelijke instelling, te vinden onder /var/tuxbox/config/enigma/config bestand dan kun je die backup wel terug plaatsen..

middels ftp (DCC) maak je een kopietje op pc

maar als je de settings niet eerst aangemaakt hebt met de afstandsbediening en diseqc instellingen kun je die ook niet uit je dreambox halen,

want in het slechste geval is dat de instelling van een hele andere satelliet+diseqc instelling (die van thuis) die ergens anders niet correct is

maar het zou best kunnen zijn dat iemand een gelijkwaardige instelling heeft..

echter dan moet je diegene vertellen wat voor lnb / monoblock / of diseqc aan de coax hangt en natuurlijk welke satposities uitgericht zijn.

cheers

Susie Q

Creedence Clearwater Revival

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen