Ga naar inhoud


loader:


Gast

Aanbevolen berichten

HOi HOi<P>wat is nu precies een loaderfile?<BR>is dit een file die je als 'dummy" gebruikt om je 24c16 te proggen?<BR>Ik heb de 1e 5 pagina's van de beginners en de faq al gelezen.<BR>maar ik geloof dat ik het niet letterlijk ben tegengekomen!<P>doei<BR>mr_abba<BR><P>------------------<BR>mr_abba

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja is inderdaad een "dummy" om de 2416 te progggen. Hoe het precies zit is voor mij een beetje moeilijk uit te leggen (heb ook net leren zwemmen). Ik heb de file gezien in een van de files die in de downloadsectie<BR>zit. (AutoSecafiles)Misschien kun je hier wat mee.<BR>succes<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een loaderfile is een programmaatje wat je in je PIC programmeert zodat je je Eeprom kunt beschrijven. <BR>Zonder loader file in je PIC kan er niets naar de Eeprom worden gestuurd <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is inderdaad wat hierboven wordt beschreven. het is niet zo moeilijk. hardwarematig is de eeprom (24c16) niet met de aansluitingen die op je cardreader zitten verbonden. dit kan je zien door de printspoortjes te volgen. de eeprom (24c16) zit alleen aan de nul, en aan de +5 volt, maar de datalijnen gaan alleen naar de pic processor. om nu de eeprom te kunnen programmeren is er een programmatje wat de data via de contactjes van je kaart dwars door de pic processor heen stuurt. dit programmatje noemt men de loader er zijn twee verschillende loader programmatjes, de eerste laat de data eenrichting door. van het kaartslot door de pic naar je eeprom, de tweede laat de data in twee richtingen door, dit heeft als voordeel dat je na programmeren de inhoud van de eeprom kan controleren (verify). dit is (wat kort door de bocht) alles. de huidige generatie seca pic programma's heeft zo'n loader programma dus al in het pic programmatje ingebakken, de irdeto pic programma's niet.<BR>prutsie<BR><P>------------------<BR>

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...