Ga naar inhoud


Welk geheugenlatje bijsteken???


Catalán

Aanbevolen berichten

Ach een geheugenlatje is nog wel een keer te betalen. Of deze nou op 266(pc2100) of 400mhz(pc3200) draait maakt qua prestaties niet zo heel veel uit. Dat is tenminste mijn ervaring, en dat is ook weer afhankelijk van de programma's die je draait.

Je Maxtor hardeschijf is trouwens wel redelijk goed, maar die Seagate zou ik alleen gebruiken om bijvoorbeeld gedownloade bestanden op op te slaan. Die is namelijk iets langzamer.

Enig idee welke chipset er toevallig op het moederbord zit? Drivers daarvoor installeren of upgraden wil nog wel eens de boel iets versneller. Volgens mij moet dat een nforce2 zijn. Drivers voor nforce2 kun je hier downloaden:

http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_5.10.html

 

Het is overigens mogelijk dat als je een nieuwere processor met een fsb van 400mhz op je moederbord zet het geheugen wel op 400mhz draait.

De NForce2 chipset kan dat aan, maar het ligt aan de bios van Compaq of het ook echt wordt ondersteund. Compaq is daar nooit zo duidelijk in geweest.

Zal marketing technisch wel verstandiger zijn. Moet de geheugenmodule alleen wel PC3200 zijn, en moet je de oude module opgeven.

Al met al veel moeite voor iets wat misschien helemaal niet gaat werken, maar het is maar een idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...