Ga naar inhoud

Met LZMA gepackte images ontpakken

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Door een probleem met mijn Dreambox7000s kan ik de nieuwere images die met LZMA zijn gepackt niet meer installeren, is er een methode om deze images voor installatie te unpacken zodat ik ze wel kan installeren.

Geplaatst:

Hi Hendrikus,

Praat jij over een multiboot situatie of wil je een LZMA image in de flash plaatsen en lukt dat niet?

John

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Geplaatst:

wat voor probleem heb je dan?

Als je lzma images niet kan instaleren kan dat doordat je flash image geen lzma ondersteund. In dat geval kan je dus ook niet handmatig op de dreambox uitpakken om bvb een image in multiboot te gebruiken.

Dan zou je nog het image uit kunnen pakken op een linux machine, maar dan moet je daar een squashfs module met lzma support op bouwen. Dan kan je het lzma deel van een image uit het image halen (met behulp van bvb de undreamboxfs tools) en mounten op je linux machine en de handel in een tar file zetten die je vervolgens op je dreambox uitpakt...

DM7000, noname 58 cm bord met SM3D12 rotor, 46GB 2.5in hitachi hdd

Geplaatst:

Het klopt dat het image dat bij mij in de flash staat geen LZMA ondersteunt (dmm 1.08, 1.09d wil er niet op) vandaar dat de enige mogelijkheid om LZMA gepackte images op de USB stick te krijgen is om ze te proberen eerst uit te pakken.

Ik had eigenlijk de hoop dat er een LZMA unpacker onder windows is, iets zoals b.v. winzip waarmee ik het deel dat er voor zorgt dat het bestand op de dreambox wordt uitgepakt, kan verwijderen.

Ik zal eens zien hoever ik met je aanwijzingen kom ik ben n.l. geen Liux deskundige.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen