Ga naar inhoud


officiele Mediaguard Cam met Canal Digitaal Kaart werkt niet goed


butske

Aanbevolen berichten

Mijn zwager heeft al sinds een paar jaar geen UPC kabel meer, maar kijkt via een Philips ontvanger met canal+ kaart zonder problemen naar de Nederlandse zenders. Nu de WK naderd wordt hij echter wat nerveus,omdat z'n echtgenote niet van plan is om steeds naar dat voetbal geweld te kijken.

De oplossing was een tweede ontvanger Humax 5400 die op de slaapkamer staat. Gezien hij geen enkel risico wilde lopen heeft hij dus voor 139 euro de officiele Mediaguard Cam met extra Canal Digitaal Kaart gekocht.

 

En daar begon ook het probleem, de Humax pikt die cam met heel veel moeite. Allerlei meldingen o.a. invalid CI . Maar met wat rommelen aan cam of kaart komt er beeld voor een paar seconden om vervolgens weer weg te vallen. Weer een paar seconden later komt het beeld terug en blijft dan werken zolang de Humax aan staat.

Bij opnieuw opstarten weer geen beeld en het zelfde ritueel herhaald zich.

Volgens de leverancier werkt de Humax alleen met de officiele Mediaguard Cam met Canal Digitaal Kaart als er de originele software in zit. (De betreffende Humax is 1 keer voorzien van andere software.)

 

Mijn vraag,

 

Kan de Humax voorzien van b.v de nieuwste Hot software overweg met de officiele Mediaguard Cam met Canal Digitaal Kaart?

 

Graag uw advies.

 

Bedankt Butske

Link naar reactie
Delen op andere sites


Butske,

 

Ook een matrix reloaded of een magic cam werken goed in de humax. Wel met UCAS 3.0 erop.

De humax kan daar met de TOH firmware goed mee werken. Er is wel kans, dat je de pmc tabel iets aan moet passen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf heb een humax 5400 met de laatste toh 6.7,in het bovenste ci slot heb ik een officiele mediaguard module met een TV Vlaanderen kaart in de onderste een aston 1.05 met een C+ kaart en alles zapt snel, zelfs van het ene pakket naar het andere,als ik de modulen verwissel niet meer dan moet ik de ontvanger steeds af en op zetten om van het ene naar het andere pakket te gaan.

 

Groeten,

Bird.

VU+ Duo 4K en VU+ solo2 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bird

 

Bedankt voor de tip, maar ook met ToH 6.7 lukte het niet met de mediguard cam. Een oude Aston 1.5 die ik nog ergens had liggen deed het al meteen een stuk beter, maar had blijkbaar ook moeite met de Emu, omdat het beeld regelmatig wegviel.

Teneinde raad bij Humax de originele software opgehaald, en daarmee werkt de Cam wel, al is het met het opstarten nog steeds niet geweldig. Eerst Cam initialiseren dan beeld, vervolgens weer zwart om dan definitief beeld te krijgen.

Mijn zwager is er echter mee tevreden, dus kan het toppic wat mij betreft gesloten worden.

 

Butske

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

@Butske. Heb hier ook hetzelfde probleem met de Canaldigitaal Mediaguard CAM in mijn Humax. Met de Aston 1.03 werkte het initialiseren wel goed, maar zoals bekend, geen NED 1,2,3 meer. De Humax is 1 jaar oud en werd nieuw geleverd met de patch +cam ToH 3.1 die er nu nog in staat.

Is dit nu enkel op te lossen door de originele Humax 5400Z software erin te zetten en welke is dit dan ?

HIC-10500-06 + LOADER H2.08 van Josje ?

 

___________________________

Humax 5400Z met Loader H2.08

H/W Version OAK I&II 2.1

S/W Version HIC 1.05.00+

Device Driver HIC 1.05.00+

S/W last update 4 MAR 2002

System ID 0016.0600

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bird

De 2 kaarten werken nu vrij goed in de Humax 5400(Z) met +cam Toh 3.1.

De NL kaart zit in een Aston 1.03 .

De Vlaamse in de originele Canaldigitaal Mediaguard.

Geen probleem meer met de initialisatie van de cams.

Heb de +cam activity in de config. wel op "uit" moeten zetten omdat ik op de vlaamse kanalen en op NL 1,2,3 bij het zappen steeds melding kreeg van "Aston 1.03 no right to wach this program".

Heb wel nog steeds geen beeld op France 2,3, Motors TV, Trace, BBC Prime en Mezzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...