Gast Geplaatst: 9 maart 2006 Geplaatst: 9 maart 2006 De DM500-S (oude type met Philips tuner) van een goede vriend vertoonde de klacht dat alles normaal scheen te werken, behalve dat er op geen enkel kanaal ontvangst was (zeer slechte SNR). Een andere ontvanger op dezelfde kabel functioneerde normaal. Al snel viel de verdenking op de LNB supply, die bij nader onderzoek inderdaad stuk bleek te zijn (geen 14V/18V aanwezig op de LNB). Het is mij gebleken dat deze voeding een zwak punt heeft. Het is dus best mogelijk dat andere bezitters met hetzelfde probleem zitten. In de bijlage wordt uitgelegd hoe de voeding werkt, wat er bij deze DM500 stuk was en hoe dit kan worden gerepareerd. Wellicht kunnen andere DM500 bezitters hier hun voordeel mee doen. N.B. Het ging hier om het "oude" type, met Philips tuner, ik weet niet of het nieuwere type nog deze zelfde voeding heeft. Mocht iemand in omgeving Eindhoven een dergelijk probleem met een nieuwere DM500 hebben wil ik best even meekijken. Veel succes ermee ! Sat_52 1106159-LNBsupply.zip
John van Dreumel Geplaatst: 10 maart 2006 Geplaatst: 10 maart 2006 Hi, Hier spreekt duidelijk iemand met veel praktijkervaring. Het scenario ziet er fantastisch uit. Ik zal er zelf niets meer mee doen. Mij ontbreekt het aan deugdelijke (professioneel) soldeer en desoldeerapparatuur. Het zal voor de betere "hobbyisten" een handig dokument zijn. Greetz John Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
nbrok Geplaatst: 10 maart 2006 Geplaatst: 10 maart 2006 Hartelijk bedankt voor je uitzoekwerk. Het is wellicht beter om, als je een rotor gebruikt, deze apart te voeden. ( de rotor dus ) Groeten, Nick Groeten, Nick Astra1, 2 en 3 op triax-schotel 89 cm
Gast Geplaatst: 10 maart 2006 Geplaatst: 10 maart 2006 Het volgende is er aan de hand en volgens mij is dit hetzelfde probleem. Ik heb een dreambox 500 S met alps tuner, twin LMB smart, op de twin lnb zit een samsung en mijn dreambox op DE rotor. De rotor wordt wordt bestuurd via de Samsung en niet via de DB Tot voor kort deed alles het prima, maar opeens geeft mijn dreambox geen signaal en mijn samsung geeft wel signaal. Ik heb de dreambox gereset. andere lnb's geprobeerd, maar het probleem blijft. Valt dit probleem onder de garantie ? groeten Gizomba
JohnO Geplaatst: 10 maart 2006 Geplaatst: 10 maart 2006 zou je even met je leverancier kunnen overleggen Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Gast Geplaatst: 11 maart 2006 Geplaatst: 11 maart 2006 Probeer eens om de spanning op de antenne aansluiting van je dreambox te meten. Die moet 18 of 14 Volt zijn, voor H resp. V polarisatie. Als dat niet klopt zou het dit best kunnen zijn. Succes, Ben.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen