Ga naar inhoud


piccard-gold SMD????


Gast

Aanbevolen berichten

onlangs kocht ik een piccard-gold kaart met een smd pic16f84 erop.<BR>het programmeren lukt uitstekend maar toen ik de kaart in de decoder stopte reageerde de decoder niet.<BR>nu heb ik al gelezen bij eerdere vragen dat je de 2 linkse contacten moet afplakken en dan werkt ie inderdaad.<BR>nu is mijn vraag of je die 2 printbanen definitief mag doorkrassen, of heb je die nog nodig om te programmeren?<BR>ik werk met een vp2,en programma's 24c13 van willem en phoenix. <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


probeer eerst met je orginele kaart erin<BR>als je beeld hebt zet hem dam op rtl4<BR>dan kaart eruit en smd erin<BR>als je nu geen beeld hebt ga je naar c+1<BR>dan even wachten, kaart moet ini., als het goed is krijg je nu wel beeld, zoniet dan zou ik een andere file proberen.<P>sucses harrewar<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo harrewar<BR>zojuist jouw antwoord geprobeerd maar zonder succes.<BR>met mijn smd kaart geeft ie aan "steek de smartcard in kaartlezer"<BR>de file werkt wel met een afgeplakte kaart.<BR>(op mijn oudere pic kaart zijn maar 5 contacten gebruikt, nu 7)<BR>nog een ander idee????<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo<P>Je hoeft maar 1 kontakt door te halen niet twee als je dat doet werkt als een gewone piccard. Als je met een goedgekeurde canal digi ontvanger werkt hoef je niets te doen. Bij Aston moet er 1 baantje doorgehaald worden.<P>groetjes Avalon <BR>Have a nice weekend<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

het probleem is dat bij sommige printjes de eeprom aan een van de contacten van de cardreader is verbonden. dit is gemakkelijk bij programmeren, je hoeft nu niet "thru pic" te proggen met winphoenix, maar sommige decoders gaan ervan "op tilt".<BR>de remedie is inderdaad afplakken, of baantje doorkrassen. let er wel op dat je niet per ongeluk de +5volt, of de - doorkrast. je kan het beste even het plaatje met de aansluitingen van een golgwafer ophalen, en eea. vergelijken, en dan pas gaan krassen. trouwens stukje plakband doet ook wonderen, mits je je kaartje niet elke dag in en uit je ontvanger trekt.<BR>prutsie.<P>------------------<BR>

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt inderdaad het beste afplakken<BR>ivm een andere manier van proggen de vp2 ondersteund dit niet maar er komt een aanpassing voor de dl 20 dan kun je hem inderdaad rechtstreeks proggen de eeprom zoals in vorige reply was te lezen<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

goeiavond,<BR>zojuist jullie tips geprobeerd.<BR>na 1 printspoor doorkrassen lukte het niet.<BR>daarna 2 printsporen doorgekrast en het werkte perfect.<BR>het gaat om contact 10 van de pic 16f84 die naar contact c4 loopt.<BR>en contact 11 van de pic 16f84 die naar contact c8 loopt.<BR>dus bedankt PRUTSIE & AVALON & HARREWAR<P>TOT NOG EENS<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...