Ga naar inhoud


DM 500C en Delta Zeeland


Aanbevolen berichten

Hallo.

 

Ik begin hier een nieuw draadje over Delta Digitale TV, omdat er eigenlijk geen andere threads hierover zijn en anderen wellicht toch hierop gaan zoeken.

 

Anyway, ik zag dat Delta (v.h. Zekatel ) voor 14,95 losse smartcards verkoopt voor het basispakket. Zouden deze werken in een DM500C? De standaard receivers zijn Samsungs die volgens de verpakking Irdeto (2?) aan kunnen. Ik neem aan dat de 500C met de juiste cam ook Irdeto kan emuleren t.b.v. het smartkaartje.

 

Is e.e.a. eenvoudig te installeren? Ik heb een keer iemand geholpen met zijn Samsung en moest volgens de handleiding een paar dingen doen -- regio kiezen, frequentie kiezen, etc. Deze handleiding was natuurlijk geschreven met de Samsung in gedachten.

 

En hoe kom ik aan een cable.xml? Of moet ik de 500C gewoon een volledige scan laten doen?

 

Tenslotte: ik vond de Samsung niet zo heel erg snel zappen. Nu zapt mijn 500S (en 7000) redelijk snel, mag ik dat ook van een 500C verwachten, of kan ik beter het bedrag dat een 500C méér kost dan die Samsung in m'n zak steken en voor die Samsung (99 euro) gaan?

 

Groeten,

Marc

Vu+ Uno (OpenPLi 3.0) 500 Gb sinds 12-2-13 / DM500S (Pli Flubber) sinds 7-11-04 (reserve)

DM600PVR sinds 15-6-07 (opgeruimd) / DM7000 sinds ergens begin van deze eeuw (weggegeven)

Wavefrontier T55 (28°-23°-19°-16°-13°-7°-5° Oost - 1°-5°-8° West) en SatConn 10/1 DiSEqC switch

Link naar reactie
Delen op andere sites


Delta Zeeland, TV Home en Casema kun je eigenlijk zien als 1; ze gebruiken dezelfde codering (irdeto2). Dus delta Zeeland werkt ook in een Dreambox 500C

 

Groet,

Fly

Dreambox 800SE, 600C, Samsung dsb940

Admin bij Dreamboxclub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg net een mailtje van Delta: naast de Samsung kastjes gaan ze "de komende maanden" komen met nieuwe ontvangers: "Zowel eenvoudige digitale ontvangers, maar ook digitale ontvangers met nieuwe functionaliteiten en extra gebruiksgemak. "

 

"Op het moment dat nieuwe, goedgekeurde, digitale ontvangers op de markt beschikbaar komen, leest u dat op de nieuwspagina van onze site. De eerste digitale ontvanger die gaat verschijnen is de [color:"blue"]Humax IR-FOX C[/color]."

 

Is dat een vooruitgang t.o.v. de Samsung? Blijft een DM500 toch de betere keus?

 

Marc

Vu+ Uno (OpenPLi 3.0) 500 Gb sinds 12-2-13 / DM500S (Pli Flubber) sinds 7-11-04 (reserve)

DM600PVR sinds 15-6-07 (opgeruimd) / DM7000 sinds ergens begin van deze eeuw (weggegeven)

Wavefrontier T55 (28°-23°-19°-16°-13°-7°-5° Oost - 1°-5°-8° West) en SatConn 10/1 DiSEqC switch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...