Ga naar inhoud


Waarom werkt Fox niet ??


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb geprobeerd om fox werkend te krijgen maar heb geen beeld met mijn humax met seca en een schotel op de eutelsat2w gericht of is dit mischien een irdeto signaal???<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ha, dat moet toch wel in het Noorden van Friesland lukken. Kzelf woon nog wat hoger op en kheb toch een hele tijd naar Fox gekeken. Nu niet meer want aanbod is toch prut.....<BR>Volgens mij is dit niet meer de Eutelsat W2 maar W3 op 16 graden oost. Nu weet ik niet de tech. specificaties van de Humax of deze geschikt is voor SCPC ontvangst. Dat moet hij wel kunnen anders kun je nog lang naar Fox blijven zoeken. Het is sowies geen Irdeto of Seca gecodeerd maar vrij te ontvangen.<BR>Weet iemand de technische specificaties van de Humax??????????<P>See Ya!!<BR>Roadrunner laugh.giflaugh.gif<BR> <BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet inderdaad kunnen al moet ik er wel gelijk bijzeggen dat de schotel wel heel erg goed uitgericht moet staan.....Fox heeft om kosten te drukken de bandbreedte op de transponder wel heel erg klein gehouden en dus is het signaal niet ontzettend hard meer. Zelfs sommige kabelboeren hebben op dit moment veel last met het goed kunnen toveren van fox8 beelden op de kabelnetten<P>Satwatcher<P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

fox . is dus prima te ontvangen met de humax<BR>alleen gebruik wel een merk schotel van tenminste 9o cm... kleiner lukt hier ook niet ...<P>gr djazzie<BR><P>------------------<BR>Djazzie found a keyboard and couldn't resist the temptation...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het niet zo zijn dat de ontvangst van Fox<BR>weersgebonden is?Ikzelf heb ook moeite om Fox8 goed binnen te halen op een schotel van 90 cm.deze staat naar mijn mening toch redelijk goed uitgericht daar ik de andere zenders toch goed kan ontvangen.[lees tmc-1 en tmc-2 e.a]Ik ontvang deze zenders met mm9500 en de echostar 3000ip maar op beide blok vorming.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook heel wat moeten vogelen om FOX goed te krijgen.<BR>Na het volledig opnieuw uitrichten van mijn (1 meter) schotel lukt het wel, maar het luisterd heel nauw!<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad W2 en niet W3. Het gaat hier trouwens perfect net onder Amsterdam met een 80 cm L&H en een Grundig o.7 lnb en MM9500 . Ik heb alleen bij regen blokken . Mischien je lnb?<P>------------------<BR>

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BR>80 cm schotel in zuid Zwitserland geeft absoluut geen probleem met een Humac5400 Fox te ontvangen.<P>Fox is hier iedere dag zonder meer (ofschoon geen sterk signaal) te ontvangen).<P>Misschien, dat door de weinig bebouwing en hoogte (1400 M)het allemaal wat beter gaar.<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi medesatters...<P>Ik kan ook nog wel wat aan het verhaal toevoegen.<BR>Ikzelf heb een Humax met een 1 Meter schotel en een Alps 0,7dB Lnb.<BR>En ik moet zeggen dat de ontvangst van Fox vaak kl**ten is.<BR>(nu zit er ook een vervelende boom in de buurt die er nét niet voorstaat,maar met een beetje wind af en toe wel een beetje z'n blaadjes in de weg laat zitten..grr...)<P>Maar het heeft bij mij zeer zeker met de weer-condities te maken..(geen beeld bij Fox..? slecht weer/slecht weer op komst)<BR>Bij erg mooi weer moet je ook maar afwachten of de Lnb niet te warm wordt, want dan gaat de ontvangst ook iets achteruit, en dan zie ik in mijn geval dus ook nix.... <BR>Bij mijn Humax moet de ontvangst meter op de info stand(verticaal metertje) minimaal 3 strepen geven, anders gaat de boel blokken.<P>Goed.. dit was mijn versie van het verhaal..<P>Groet.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja het zal de hoogte wel zijn , maakt echt indruk op de ,pak em beet 37000 km. smile.gif<BR>Nee geintje ,het is inderdaad een zwak smalbandig signaal ,ik gebruik een 1.20 mtr. deltastar en heb altijd beeld ,dus het zal wel afhangen van de gebruikte diameter.<P>------------------<BR>edited by Tech smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb ik ook last van, kan fox ook niet ontvangen, kheb de schotel goed uitgericht, mijn schotel is 1.20 meter en mijn ontvanger is een philips DST 5816 (seca), doe ik dus iets verkeerd, of moet er een instelling verandert worden ???<BR>Please help mij ook !!<P>Mika<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...