Ga naar inhoud


Waarom werkt Fox niet ??


Gast

Aanbevolen berichten

Als ik het zo lees heb je een verkeerde ontvanger voor dit soort zenders. Het lijkt op een *ANAL+ ontvanger en die zijn volgens mij niet geschikt voor SCPC ontvangst.<BR>C*nal+ is wat dat betreft niet zo clever. tongue.gif<BR>Het is wel jammer van je schotel want daar is nog wel wat meer mee te frobelen.<BR>Je moet maar es kijken wat je gaat doen.<P>veel succes. <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Yep, Zeeman heeft gelijk. Deze fanrastische SECA bakjes kunnen geen SCPC aan. Zodat je altijd naar A+ moet kijken wink.gif. Wat je nog wel kan proberen is een dual feed opstelling. Dus Astra/Hotbird op een pannetje. Heb je trouwens aan een 80 cm ook wel genoeg. Het kan wel alleen zij het via veel pijn en moeite.<BR>Eerst Astra inlezen (willekeurige volgorde) dan niet gebruikte kanalen verwijderen (denk om EPG's deze worden als een leeg kanaal aangegeven.) Dan de LNB voor Astra loskoppelen en dan de Hotbird inlezen. Ook hier niet gebruikte kanalen verwijderen.<BR>Alles weer aansluiten en kun je ook nog wat HotBird kijken.<P>See Ya! Roadrunner<BR> laugh.giflaugh.giflaugh.gif <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval is fox te bekijken met een minimale schoteldiameter van 90 cm.<BR>Met mijn 1.20 schotel een redelijk sterk signaal. Met mijn nieuw speeltje ook een perfect beeld. Ik heb mijn Echostar3000 verkocht en heb nu de nieuwe Strong srt4375. Het oog wil ook wat, een perfecte ontvanger en een stuk snellere zapper dan de 3000.<P>Punai<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Medesatters....<P>Over dat Fox verhaal...<P>Ik heb gisteren (alweer..?) zitten prutsen, en wel met de stand v/d lnb...<BR>En ben achter het volgende gekomen, wat voor<BR>mij in ieder geval nieuw was...<BR>Het signaal verbeterde toen ik de lnb zo ver mogelijk in de flens richting schotel schoof, en het scheelde tot mijn verbazing ook flink toen ik de lnb een paar graden tegen de klok in verdraaide...<BR>Het heeft mij in ieder geval signaalwinst opgeleverd....<BR>(Of dit theoretisch verantwoord is , is een 2e..)<BR>Ik heb wel last van dat Pa1alk die toch behoorlijk sterk binnenkomt soms wegvalt...<BR>(dat had ik ook voor dit verdraai verhaal.)<BR>Misschien hebben meer mensen met een Humax hier last van, ik zal het ook even op dat forum vragen....<P>Groeten!<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de stand van de LNB , die hoort ook een beetje scheef in de mount te staan .<BR>De satellieten staan nl. haaks op de kromming van de aarde , op het exacte zuiden staat je lnb dus precies 90 gr. in de mount.<P>------------------<BR>edited by Tech smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gossie..!<P>Mooi is dat..ik ben dus bezig geweest het wiel opnieuw uit te vinden..haha..<P>Goh.. nu ben ik een zo'n 6 jaar met schoteltjes aan het pierewieren...maar ik zag die lnb's altijd overal gewoon recht in gemonteerd staan..dus dacht dat het zo hoorde.....of zelfs zo moest!!!(horizontaal/verticaal...??)..<BR>Leuk....ik ga toch eens langs de bibliotheek.<BR>Kijken of ze boeken hebben van Satelliet ontvangst voor Dummy's....<P>Grappig....<P>Groeten....<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een 1.20 m channelmmaster en ontvang fox nu goed (niet met een draaibare visiosat van 90 cm).gebruik een nokia 9500/dvb2000 en een humax irci 5400.Weet iemand waarom de humax bij fox soms zegt:"audio are not available or scrambled"? bij de nokia geen problemen.Wel een probleem als je broers kind juist een nederlandse uitzending bekijkt.<P>------------------<BR>voor alle update's zie<BR>http://www.geocities.com/digital_sat_2000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi..<P>Daar was ik weer.....<BR>Ik heb de laatste tijden gelukkig geen probleem meer met Fox..(afkloppen..)op de Humax.<BR>Ook niet met de "audio" message die jij noemt.<BR>Heb je de pid's goed ingesteld?<P>(misschien wel net zo'n stomme vraag van mij aan jou van in de trant:"zit de stekker wel in het stopcontact..enz.."..)<P>Ik zet ze er voor de zekerheid wel bij...:<P>video: 512<P>audio: 650<P>scpc: 8190<P>symb.: 4000<P>fec.: 3/4<P>Groet!<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...