Ga naar inhoud


[DBOX-II] Nokia Dbox2 > externe Mastera3: Iemand?


Gast Pekka

Aanbevolen berichten

Collegae,

ik hb hier een Nokia Dboix2 Sat staan met NextGenerations V2 van nov-2005 erop, en werkt allemaal best goed. Alleen wil ik, via een externe Matera3 m'n Seca2 abbokaarjte laten werken.

Ik heb de dbox2 in single-emu modus camd3 3.842 draait, D+ etc. gaan open, maar zodra ik de Mastera3 aansluit en 'm op 1 druk (3.5MHz) gaat 't LEDje flikkeren. Er is dus comnunicatie. (hij is gewoon via seriele kabel verbonden).

 

In http://192.168.2.3:9080/camd/slots zie ik keurig /dev/tts/0 staan met Type - Serial, alleen Status zegt 'ie EMPTY, terwijl de S2 kaart er echt in zit.

 

Iemand enig idee hoe ik de Seca2 kaart aan de praat krijg met camd3, masteraIII en dbox2?

 

Op m'n Sagem Dbox2 met interne Multicam loopt het allemaal wel prima.

 

Gr,

Pekka

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ Pekka

 

Beetje off-topic maar ik denk dat de camd3842 geen goede cam is voor de seca2 kaart. Misschien heb ik de goede berichten gemist maar bij mijn weten is de 824 de laatste waarbij geen freezers optreden......

 

groeten

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm,

 

hij gaat steeds hangen na een minuut of zo zodra ik de Matera 3 eraan gehangen heb.

Druk verkeer over de seriele lijn, maar werken, ho maar.

 

Ik heb 'm ook eens aan de Sagem gehangen, die werkt perfect met de interne Multicam erin. Als ik daar slot-0 aanzet wordt keurig de camd3.coinf aangepast. Maar hetzelfde fenomee. Een hoop comm. over de seriele lijn, maar geen respons en hangen na een tijdje. als ik de status van camd3.842C bekijk in m'n webbrowser geeft ie ofwel error ofwel empty aan. Terwijl als ik kijk naar slot-1 ziet 'ie keurig m'n CD kaart met datum etc.

 

Werkt dit wel met een Mastera3, op 1 (=3.5MHz.?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat maar, inmiddels werkend gekregen.

 

Expert menu > Bootconsole > NULL gezet, en ik maar zoeken....

 

Nu ff kijken of we het super betrouwbaar kunnen krijgen.

 

greetz,

Pekka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pekka

 

Ik ben bang dat ik hetzelfde probleem als jij heb.

Ik ben zelf ik het bezit van een Mastera IV (3 dus) ,maar krijg hem helaas ook niet aan de praat.

Ik heb mijn camd3.config aangepast, expert boot op "null" verschillende image geprobeerd ,maar helaas wil het niet lukken o.a. Sportster 1.2/1.3 en de laatste next-g.

 

Status van me camd3:

 

<14>28.03.2006 20:49:56 camd3: Slot /dev/tts/0: initialisiere...

<14>28.03.2006 20:49:57 camd3: Slot /dev/tts/0: starte Monitor...

<14>28.03.2006 20:49:57 camd3: Slot /dev/tts/0: bereit

<11>28.03.2006 20:49:58 camd3: /dev/dvb/adapter0/ca1 Device or resource busy

<11>28.03.2006 20:49:58 camd3: /var/keys/camd3.servers No such file or directory

<11>28.03.2006 20:49:58 camd3: /dev/dvb/adapter0/ca0 Device or resource busy

<11>28.03.2006 20:49:58 camd3: /var/keys/camd3.users No such file or directory

<14>28.03.2006 20:49:58 camd3: KeyDB: gestartet

<11>28.03.2006 20:49:58 camd3: udp bind() Address already in use

<14>28.03.2006 20:49:58 camd3: camd v3.842 - erfolgreich gestartet

<14>28.03.2006 20:49:58 camd3: HTTP: Address already in use

<14>28.03.2006 20:49:58 camd3: HTTP: stopped

 

 

Ik heb werkende camd3+config gekregen ,maar tot heden nog niet aan de praat gekregen. Ik heb wel een backup van een 2 x 1 image (werkend met een kaartlezer) omgezet naar een 1 x 1 image ,maar hij wil dan niet booten.

 

 

Ik draai nu Sportster 1.3/camd3842

 

Iemand hier nog een ideetje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Mastera3 werkend gekregen, in eerste instantie op m'n Sagem (met een al werkende Multicam erin).

Wat heb ik gedaan:

 

standaard Next-generations IMG van 23-11-2005 V2 erin, vervolgens camd3.8xx erin laten zetten via online update en natuurlijk de AES-updater script gedraaid, vervolgens basis keyupadate.

Daarna onder NG-menu camd3 geactiveerd en in camd3.edit slot-0 aan gezet, ook op AU.

Vervolgens lopen zoeken om expert Bootconsole op NULL te zetten (dat was mijn initiele probleem, wat je natuurlijk niet hebt met een echte multicam).

 

Vervolgens zaakje geherstart, daarna spanning eraf gehaald. Even later weer aan, Matera3 eraan, CD Seca2 kaart erin, en hopla, beeld!

 

Volgende stap is 'm aan de Nokia DBox2 hangen en 'm daar laten werken.

 

Greetz,

Pekka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb de Mastera3 werkend gekregen, in eerste instantie op m'n Sagem (met een al werkende Multicam erin).
Wat heb ik gedaan:

standaard Next-generations IMG van 23-11-2005 V2 erin, vervolgens camd3.8xx erin laten zetten via online update en natuurlijk de AES-updater script gedraaid, vervolgens basis keyupadate.
Daarna onder NG-menu camd3 geactiveerd en in camd3.edit slot-0 aan gezet, ook op AU.
Vervolgens lopen zoeken om expert Bootconsole op NULL te zetten (dat was mijn initiele probleem, wat je natuurlijk niet hebt met een echte multicam).

Vervolgens zaakje geherstart, daarna spanning eraf gehaald. Even later weer aan, Matera3 eraan, CD Seca2 kaart erin, en hopla, beeld!

Volgende stap is 'm aan de Nokia DBox2 hangen en 'm daar laten werken.

Greetz,
Pekka

werkt hier ook met de nieuwste ng image met gbox werkt perfect
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem werkend gekregen met Sportster 1.3 camd3 hij doet het nu wel redelijk ,maar af en toe bevriest het beeld.

Dit heb ik niet bij andere zenders alleen bij NL zenders.

Ik vind sowieso sportster 1.3 niet super lopen dus heb ik het met versie 1.2 geprobeerd ,maar tot heden krijg ik het niet aan de praat.

Wat is nou de beste camd3 die je kan gebruiken i.c.m. een kaartlezer? zonder dat telkens je beeld bevriest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met enigma van gwenny werkt het ook je moet bij expert de serieel poort en vinkje bij zetten camd3 niet hoger dan 3.20 in de binfile zetten

camd.config aanpassen deze regel.

#SLOT=/dev/tts/0:1:1:1:1:997:mastercrd:password1

SLOT=/dev/tts/0:1:1:1:1:997:mastercrd:password1 zo moet hij worden.

en het werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen jullie mij bevestigen dat camd3 3.20 of eerder inderdaad de Canaaldigitaal puls doorgeeft? Nu moet ik steeds m'm abbo-kaartje in een andere doos doen om de puls te ontvangen.

 

Dan kan ik nl. op zoek naar een camd3 3.20 of hou ik me daarvoor aanbevolen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...