Ga naar inhoud


Helemaal aan het begin.


Gast

Aanbevolen berichten

Hi,<P>Dit is misschien allemaal wel helemaal basic, maar ik wil vanaf het begin alles gewoon goed voor mekaar hebben.<P>Een beetje achtergrond, ik ben getrouwd met een schotse vrouw, en we wonen since kort in Nederland. Hierdoor wil ik graag het volgende:<P>Een satelliet oplossing, met een programmeerbare kaart waarmee je zo veel mogelijk (engelse) stationen mee kan krijgen.<P>Kunnen jullie wat aanraden, en me ook vertellen hoe ik dan weer alles programeer? Ik heb van een leverancier hier in de buurt iets gehoord over een echostar 3000 IP, maar een vriend van mij verteld mij dat deze niet SECA ondersteund?<P>Alvast bedankt!<P>Rocky.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je een ontvanger wilt kopen moet het ereen zijn met common interface<BR>je kunt dan kiezen voor diverse ontvangers<BR>op dit moment is de humax 5400 erg populair<BR>je moet gewoon het board wat doorlezen dan kom je vanzelf de verschillende ontvangers tegen verder is een visiosat schotel wel mooi want deze is specifiek voor 2 lnb's<BR>astra en hotbird maarja de engels kanalen het sky pakket zit op 28 graden oost zwaar gekodeerd en het is bijna onmogelijk om dat voorelkaar te krijgen en andere engelse zenders zijn er niet veel dus helaas<BR>koop maar eens een hopperguide of veronica satellite met een freq lijst kun je zien wat erte ontvangen is <BR>als je een programmer wilt kopen moet je een vp2 hebben en niks anders<P><BR>------------------<P><BR>[This message has been edited by herbies (edited 21 August 2000).]<p>[This message has been edited by herbies (edited 21 August 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

VP2 is Phoenix en ludipipo, jdm alleen ludipipo volgens mij. Als je JDM meer kan hoor ik dat graag. Merk zelf dat ook jde VP2 op veel compoorten niet goed werkt. Doet alsof ie werkt, maar progt nix. Anderen ook die ervaring? Zit te denken aan een extra compoort met een ouderwetse 8250 er op ofzo?<P>Hoor het wel weer.<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daag Killingfield, VP2 bij mij ook en maar proggen en er staat niets op, ik doe hem weg<BR>en koop een goldprorammer<BR>groeten<BR>clem<P> smile.gifLife without creativity is like a broken pencil<P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je vp-2 niet werkt komt dit zeer waarschinlijk omdat jullie met oerendsnelle pc's werken. het ludipipo gedeelte van de vp2 kan het dan soms niet doen. de oplossing is echter simpel. schakel de cache van je processor eens uit. er zwerven proggies op internet rond, bv. slowdown.zip.<BR>slowdown is er echter in 2 smaken, de ene schakelt inderdaad de cache uit (deze moet je hebben), de andere genereert interrupts, en hier heb je niets aan.<BR>werkt dit nu niet, in je vp2 zit zeer waarschijnlijk een "shottky" diode. vervang deze eens. naar mijn ervaring is er eigenlijk op dit moment geen betere programmer (prijs / kwaliteit) te krijgen.<BR>prutsie<P>------------------<BR>

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou kunnen, van die snelle PC, is niet echt snel, maar een redelijke (PIII-600) Zelf zocht ik 't meer in de FIFO van de RS232-poort. Vandaar ook m'n vraag of iemand al eens wat geexperimenteerd had met een extra com-kaartje met een 'oude' 8250 controller er op.<P>Vr. Gr.!<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk hoor al die technische gegevens. Alleen ik begrijp er de pepernoten niet van!<P>Hoe kan ik nou zien of mijn programmer daadwerkelijk iets geprogt heeft?<P>Oh ja, en hoe kun je nou ook alweer zien welke compoort je moet gebruiken? Ik bedoel waar (in je PC) kun je nagaan welke compoort je moet gebruiken?<P>PC is een PIII 500<P>DD<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kletsverhaal, die snelheid.<P>Ik gebruik een VP2 met een Athlon 800Mhz zonder enig probleem. Zowel de Phoenix als het ludipipo gedeelte werken feiloos.<P>PIC met ICProg en Eeprom met Piccard (Seca) of Winphoenix (Irdeto).<BR> <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...