Ga naar inhoud


WIE KAN EEN HUMAX REPAREREN MET DEFECTE COMPOORT


master64nl

Aanbevolen berichten

Van de ene dag op de andere dag Humax niet te benaderen. Alles geprobeerd maar het lijkt op een defecte rs232 poort. Zelfde Humax loaden werkt wel.

Prijsopgaven via een persoonlijk bericht graag.

2xDM800HD, 2x DM800SE
Visiosat with Astra1, Hotbird, Astra2 and Astra3
Philips 56pfl9954h_12

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, ik kan de Humax helemaal niet meer bereiken van de ene dag op de andere dag. Mijn eigen Hummie heb ik geen problemen mee. Ik wou alleen even nieuw settinglijst erin zetten en firmware. Maar bij aan zetten gaat hij gewoon naar kanaal 1 en niet automatisch loaden zoals normaal. Echt balen want ik krijg weinig respons.

2xDM800HD, 2x DM800SE
Visiosat with Astra1, Hotbird, Astra2 and Astra3
Philips 56pfl9954h_12

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat meschien zou kunnen helpen is als je de snelheid (default 115k) zo laag mogelijk zet. Als het verder wel werkt op dezelfde computer met de zelfde kabel dan is waarschijnlijk je compoort echt kapot en zit er niks anders op dan reparatie van de comport of een z-board gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh ja, je zou ook kunnen controleren of de aarde draaden aangesloten zitten, hier komen ook wel eens problemen door

(ik weet niet of de aarde uberhaupt aangesloten zit aan de binnekant van de humax, maar met andere apparatuur die met serieel werkt waar ze wel aangesloten zitten maakt het wel is uit of je ze loshaalt of juist aansluit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het meedenken Meltdown maar ik doe altijd 2 Humaxen, die van mij zelf en die van mij zwager. Het was een routine klusje dat niet werkte. Dus ik probeer het bij mij zelf en daar gaat het wel. Het heeft jaren zo gewerkt en nu niet meer. Waarom? Ik weet het niet maar het is elektronica en dat kan zomaar de geest geven. Als iemand mij kan zeggen wat ik moet vervangen of nameten dan had ik al aan de slag gegaan. Ik heb op Josje ook een post gedaan maar het wordt alleen maar gelezen en niemand weet iets. Er moet toch één iemand iets weten.

2xDM800HD, 2x DM800SE
Visiosat with Astra1, Hotbird, Astra2 and Astra3
Philips 56pfl9954h_12

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...