Ga naar inhoud


Dreambox 7020 software update


zomfranken

Aanbevolen berichten


Ik heb sinds een week een 7020 en ik heb me ook rotgezocht om die optie, maar ik denk dat ik 'm gevonden heb: Blue panel>toevoegingen>handmatige installatie.

 

Misschien is er een ouwe rot in het vak die eea kan bevestigen/ontzenuwen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkeerd gedacht, die optie gaat niet werken om een andere image te installeren.

Op deze site vindt je alle manieren om te flashen, de bovenste met de webbrowser is de makklijkste: klik

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het flashen met de webbrowser, moet ik eerst vaste IP adres in de bootloader instellen, want ik heb geen DHCP draaien. Maar de instructie op de bovengenoemde site begrijp ik toch niet helemaal: "Start your favourite terminal program, for example HyperTerm. Setup your Comport to 115200/8N1.

Press the "s" key." In mijn geval start ik Dreambox Control Center op, dan ga ik naar Telnet, en zit ik daar als root@dm7020:~#. En dan? Welke commando precies is er om de comport in te stellen en daarna in de setup te komen?

En dan nog een vraagje: is het echt onmogelijk om met Flashwizard 6.3 Gemini 2.8 of Pli Emerald in 7020 te zetten? Het wil bij mij niet lukken, meteen de foutmelding "Error: This is (not) yet supported on 7020". Bij voorbaat bedankt voor de informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet dan voor het flashen eerst je ip nummer maar gewoon opzoeken in je dreambox

en door de dreambox met knopje vasthouden te restarten middels de stroom voorziening aan de achterzijde

oftewel eerst effe lezen voor je ergens aan begint

of je hebt dadelijk nog meer vragen die je niet zult snappen.

 

zie bijlage!!

 

succes

1125692-How_to_flash_DM7020.zip

Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2

en altijd online.

 

Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"eerst effe lezen voor je ergens aan begint" is zeker een gouden advies. Voordat ik überhaupt met mijn Dreambox reis begon, zat ik dagen lang op internet en diverse webfora te speuren naar de informatie hierover. En niet voor niets. Ik heb al maanden lang plezier van de kleine DB500 en ongeveer 1 maand geleden heb ik DB7020 aangeschaft. De onprettige verassing was echter dat het wil maar niet lukken om met Flashwizard 6.3 de Gemini image (2.7 of 2.8) in de flash (dus niet op de stick!) te zetten. Met de inhoud van de bijlage “How to flash 7020” ben ik al lang bekend. Het probleem is echter dat bij het aanzetten van 7020 laat hij geen IP nummer zien, maar eeuwig naar DHCP blijft zoeken. In mijn thuisnetwerk (2 PC’s + 2 DB’s + 1 switch”) werk ik met vaste IP adressen. Maar voordat 7020 Gemini volledig opstart, is hij onder dit IP adres niet bereikbaar. Volgende stap voor mij is dat ik handmatig in bootloader mijn vaste IP adres wil instellen, zoals hier beschreven.

Daarom was (en is) mijn vraag heel specifiek: welke commando precies moet ik in de Command Prompt van root@dm7020:~# intypen om “Setup your Comport to 115200/8N1” uit te voeren en in Dreambox Advanced Setup Utility te komen.

Bij voorbat bedankt en met vriendelijke groet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...