Ga naar inhoud


Compaq tft5000 voeding werkt niet.


Loui (K)

Aanbevolen berichten

Dag ik heb een probleem met de orginale ext voeding van de compaq TFT5000 zodra ik de monitor aanzet knippert het ledje van de powertoets heel snel en gaat naar 3 sec uit. wat kan hier de oorzaak van zijn.Zelfde probleem al enkele berichten lager (voeding compaq tft450 defekt) maar verder kom ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo

 

ik heb ook zo een voeding maar krijg ze ook niet hersteld de 5volt zakt naar 3volt als de monitor eraan hangt die 5 volt lijkt mij een niet zo bekende schakling te hebben er zit ook een thyristor in maar kan hem niet thuiswijzen

waarvoor hij diend als de voeding los loopt geeft hij wel 5volt zou het goed vinden als ik een schema kon vinden van dat ding

 

Ps monitor doet het nu goed op een oude pc voeding dus het is werkelijk de voeding het kon ook zijn dat de monitor teveel stroom trekt dat dit de voeding doet zakken maar blijkbaar is het dat niet

 

veel geluk Gr Boma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hallo

ik heb ook zo een voeding maar krijg ze ook niet hersteld de 5volt zakt naar 3volt als de monitor eraan hangt die 5 volt lijkt mij een niet zo bekende schakling te hebben er zit ook een thyristor in maar kan hem niet thuiswijzen
waarvoor hij diend als de voeding los loopt geeft hij wel 5volt zou het goed vinden als ik een schema kon vinden van dat ding

Ps monitor doet het nu goed op een oude pc voeding dus het is werkelijk de voeding het kon ook zijn dat de monitor teveel stroom trekt dat dit de voeding doet zakken maar blijkbaar is het dat niet

veel geluk Gr Boma


Dat probleem heb ik nu ook,Dus als er iemand is die ons kan vertellen wat we kunnen doen om deze voeding weer aan de praat te krijgen,hou ik me aanbevolen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dag ik heb een probleem met de orginale ext voeding van de compaq TFT5000 zodra ik de monitor aanzet knippert het ledje van de powertoets heel snel en gaat naar 3 sec uit. wat kan hier de oorzaak van zijn.Zelfde probleem al enkele berichten lager (voeding compaq tft450 defekt) maar verder kom ik niet.
Ik ben er achter dat dus een gewone PC voeding ook werkt. maar graag had ik de orginale voeding ook weer gerepareed willen hebben maar ik heb daar geen documentatie over,of een schema.Als er iemand is die mij kan vertellen wat ik moet doen mag ook via PM.
Link naar reactie
Delen op andere sites

TFT5000 (en TFT450) voeding gaan na verloop van tijd regelmatig defect. Ik repareer de voeding voor EUR 25.- incl. onderdelen, excl. verzendkosten.

 

 

 

Citaat:
Citaat:
Dag ik heb een probleem met de orginale ext voeding van de compaq TFT5000 zodra ik de monitor aanzet knippert het ledje van de powertoets heel snel en gaat naar 3 sec uit. wat kan hier de oorzaak van zijn.Zelfde probleem al enkele berichten lager (voeding compaq tft450 defekt) maar verder kom ik niet.
Ik ben er achter dat dus een gewone PC voeding ook werkt. maar graag had ik de orginale voeding ook weer gerepareed willen hebben maar ik heb daar geen documentatie over,of een schema.Als er iemand is die mij kan vertellen wat ik moet doen mag ook via PM.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb dit zelf uitgezocht en voor de hobby doe ik nu wel eens deze reparatie. Dus niet commercieel!

 

 

Citaat:
Hi Harm

 

en wat vervang je dan in deze voeding ???

graag wat meer uitleg

 

gr Boma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoi,

Ik heb dit zelf uitgezocht en voor de hobby doe ik nu wel eens deze reparatie. Dus niet commercieel!


Citaat:
Hi Harm

en wat vervang je dan in deze voeding ???
graag wat meer uitleg

gr Boma


Kom op Harm, we zijn hier toch om elkaar te helpen ? mocht je weten wat er aan de hand is, stelt iedereen het op prijs dat je dit dan even laat weten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

 

Als deze zou slecht zijn start de voeding dan nog op het is namelijk de 5v die zakt de 12v blijft goed hoor en als de vrij loopt komt de 5v ook goed

 

Gr Boma

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb een compaq tft450 voor weinig gekregen, maar zonder voeding. Heb je misschien een overzicht van de pin-lay-out? Dan kan ik een voeding op de stekker aansluiten en heb ik een werkend scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...