Ga naar inhoud


Ontvangst problemen na 28 Oost


Gast

Aanbevolen berichten


Eutelsat op 34 E (ben Russisch aan het leren wil daarom NTV ontvangen), is dit mogelijks te ontvangen met een 80 CM schotel of moet ik weer in mijn portemonee duiken ???<P>Andere dingen die ik moet weten vooralleer ik hieraan begin ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

NTV (HTB) zit ook op 13 gr. Maar hier heb je een codekaart voor nodig. (Viaccess)<BR>Rond de 5 gr west zit ook een aantal VRIJE russen.<BR>Het lukte mij ook met een 80 cm.<BR>Kijk maar een bij de website van Lynsat.<P>Suc6 laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mac Guiness, <P>Ik weet dat er op hotbird (13°) NTV zit, alleen kan ik niet alle 5 de kanalen ontvangen om de tot nog toe onbekende reden. <P>3 va de 5 perfect beeld en geluid. Overige 2 enkel geluid. <BR>Heb al een paar postings achter de rug. Kreeg het volgende te horen....<P>- 2 kanalen zijn testkanaalen en nog niet officieel in gebruik ?<P>- deze 2 kanalen zouden - binnen hetzelfde pakket - in NTSC uitgezonden worden.<P>Mijn alternatief zou dus zijn om ze rechtstreeks op EUTELSAT te gaan plukken...<BR>Ik heb - denk ik - de juiste keys wel voor NTV RUS.<P>WAt denk je, kan ik aan de slag met mij 80Cm schoteltje???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen ik heb nog even gekeken maar de beam is op Rusland gericht. daarvoor heb je een Grotere schotel nodig EN een andere LNB.<BR>Kijk maar eens op <A HREF="http://www.lyngsat.com/ew4.shtml" TARGET=_blank>http://www.lyngsat.com/ew4.shtml</A> <BR> frown.gif" border="0

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal dan een echt grotere schotel moeten zijn. Maar je hebt al genoeg kanalen op de hotbird(NTV 5x)Sirius(ORT,TV6,tempORT,NOVYkanaal)<BR>En met een iets grotere schotel op de Amos ook nog 2 zenders.<P>Trouwens suc6 met je russische taalles laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik weer !<BR>Ik ben gisteravond effies aan het pielen geweest en ik geloof dat ik nu redelijk tevreden kan zijn. Ik zal hieronder in mijn stappen even weergeven.<P>Voor de beeldvorming... Mijn set bestaat uit een Triax 88 cm, een Jaeger 99 HH motor + de Echstar D2510IPvi en de Nokia 9500s.<P>Mijn procedure :<P>Ik ben begonnen om de motor exact op "0" te zetten. Dus voor de Jaeger fans... De schaalverdeling met het zwarte kapje bovenop de motor...<BR>Daarna heb ik (na een andere tip) de schotel zelf op achterkant op 48 graden gezet.<BR>Vervolgens heb ik de motor, die losjes op de paal staat, gedraaid totdat ik de Sirius op 4 oost vond en heb het sterkst mogelijke signaal opgezocht.<BR>Op dat moment heb ik de Jaeger vastgezet op de paal.<BR>Daarna draai je de 2 grote bouten aan de zijkant (daar waar ook een gradenverdeling staat) een klein tikkie los.<BR>Vervolgens ga je aan de acherkant van de Jaeger, daar waar die grote verticale bout zit, het signaal verder optimaliseren.<BR>Pas op... een heel klein tikkie verdraaien kan een hoop schelen.<BR>Heb je daarna dat punt gevonden dan zorg je dat je dit fixeert en draait je ook de 2 grote bouten aan de zijkant van de motor weer vast. Controleer daarna nog even of je nog steeds dezelfde signaalsterkte hebt <BR> wink.gif" border="0 <P>Het bovenstaande het geresulteerd in storingsvrije ontvangst tussen de Turksat1C op 42 Oost (Kiss TV, CNN Turk, Flash TV) en de PAS3R (Fox Sport en EWTN) op 43 west<P>Ik moet hierbij opmerken dat vooral de PAS43R op 43 West echt ongehoord hard binnenkomt.<BR>Dus beste kijkbuisliefhebbers... Een 88 cm schotel volstaat prima.<P>Succes allemaal !!!!!<p>[ 12-06-2001: Message edited by: Pong38 ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...