Ga naar inhoud


Draaibare schotel ERBIJ ?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een Humax F1-VACI, met een 90cm schotel met twin LNB voor Astra en Hotbird, en zou wel graag een draaibaar systeem hebben. <P>Wat kan ik het beste doen? De offset op deze schotel op 0 graden zetten en deze draaibaar maken? Of een extra schotel erbij plaatsen? Ik neem aan dat de laatste oplossing beter is om snel te kunnen schakelen tussen hotbird/astra en andere satellieten. Wat is eigenlijk de tijd die zo'n rotor nodig heeft om zich te verplaatsen?<P>Wat voor electronica heb ik hiervoor nodig, en kan ik dat gewoon buiten bij de schotel plaatsen, en aansluiten op de sat-coax kabel?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bigfoot,<P>Nee, helaas dat kan dus niet.<P>Ik heb sinds kort een draaibaar systeem,<BR>erg leuk, je komt veel tegen!<BR>Maar zappen tussen Hotbird en Astra duurt 10-15 sec. En dat is dus veel te lang!<BR>Misschien weet iemand een oplossing, nu steek ik gewoon het monoblock af en toe om.<BR>(Twee schotels dus. 1 vast met dual, en 1 draaibaar.<P>Satdr.

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft de F1-VACI ook een 12v switch output. In heb momenteel op m'n humax 5400 4 vaste schotels hangen via een DiSEqC switch, en een draaibare. Met de 12v switch ik de coax naar de draaibare of naar de DiSEqC switch.. Werkt prima.. In principe zou je dus 2 stuks 4 weg DiSEqC swithes kunnen aansluiten voor 8 schotels op je dak...(voor het geval dakpannen duurder zijn dan een paar schotels laugh.gif" border="0)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe werkt zo'n 12V switch dan? Ik begrijp nog steeds niet hoe ik de boel dan moet aansluiten....<P>Over de prijzen van dakpannen, als je een antieke wil hebben voor op een oud huis ben je al gauw 35,- per pan kwijt (of je moet ze vinden op een dump ergens), dus dan kun je idd maar beter een rijtje schotels plaatsen wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De twin-lnb heeft dus al disecq, hoe kan ik dit dan middels zo'n 12v switch op een nieuwe draaibare schotel aansluiten? Moet ik dan een extra disecq switch ertussen zetten? En hoe precies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

DisEqC gebruik je of voor motorsturing of switchen. Beide funkties tegelijkertijd kan niet. Als je dus een extra draaibare schotel erbij plaatst (met positioner) werkt het wel. Met een 4-weg DisEqC switch uiteraard, voorbeeld:<P>a = LNB astra schotel 1<BR>b = LNB Hotbird schotel 1<BR>c = LNB draaibare schotel 2<BR>d = ongebruikt<P>Het draaien van sat naar sat is afhankelijk van de snelheid van de motor en de afstand tussen de sats... <P> bavaria.gif" border="0read.gif" border="0sleep.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info Wiz. Ik begrijp dat ik dus de Disecq uit mijn monoblock en een 4-way Disecq switch ervoor in de plaats moet zetten, om daar de draaibare schotel op te zetten. Ik kan hiervoor niet de 12V switch gebruiken, daar hoorde ik ook wat over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...