Gast Geplaatst: 24 april 2006 Geplaatst: 24 april 2006 Hallo Experts, Ik heb bovenstaand systeem als volgt aangesloten: * Dreambox 500-s Scart naar de TV * Analoge geluid via tulp van de Dreambox naar de Homecinema set (geen TOS voorhanden op het HCS.) * Scart van de Homecinema set naar de TV (voor DVD neem ik aan) Nu heb ik het volgende, als ik TV kijk dan moet ik het volume op de HCS. bijna op maximaal zetten om fatsoenlijk geluid te krijgen, krijg ook geen Dolby geluid (Bv. op een Premiere zender met AC3 geluid hoor ik niks, na omzetten naar normaal wel) DVDees hebben normaal geluid. Hiervoor had ik TVhome met een Panasonic decoder op de HCS. daar was het geluid perfect. Ligt dit aan de uitgang van de Dreambox?, zoja is hier een oplossing voor? Vriendelijk dank, Patricia
Gast Geplaatst: 24 april 2006 Geplaatst: 24 april 2006 Volgens mij komt het AC3 geluid alleen uit de optische uitgang van de Dreambox, en het analoge geluid te zacht? euh,... staat het volume van de Dreambox helemaal open?
Frans B Geplaatst: 24 april 2006 Geplaatst: 24 april 2006 Het is wel een bekend probleem dat het geluid van de dreambox 500 erg zacht is. Helaas... System Administrator (niet van deze site)
Henksat Geplaatst: 24 april 2006 Geplaatst: 24 april 2006 Niet lullig bedoeld, maar dat is het gebrek van de meeste Home Cinema setjes. Vaak ontbreekt het aan een toch vrij essentiele Optisch in. Heb je helemaal geen digitaal in? Ook niet coaxiaal? Daar zijn goede convertors voor in de handel. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen