Ga naar inhoud


dreambox 7020 spaun 420 x3


fonske

Aanbevolen berichten

wie kan er me helpen bij instelling van dreambox 7020 met 3x spaun 420 switch (4/1)

het is de bedoeling om 8 lnbs van mijn wavefrontier T90 aan te sluiten via deze 2 switchen en dan door te gaan naar derde switch om zo in de dreambox te komen. Ik heb al getest en met 1 switch met 4 lnbs werkt dit perfekt wanneer ik de andere 2 switchen erbij hang werkt er alleen nog astra 19.2 (input1).

Volgens mail van medewerker van spaun moet deze opstelling werken ik krijg dus 1 switch met 4 lnbs afzonderlijk wel aan het werk maar als ik 2e switch (totaal 8 lnbs) doorlus naar derde switch (waar scitch1+2) op toekomen werkt er niks meer. Wat doe ik fout en wat zijn de juiste instellingen in menu dreambox? verder zou ik nog graag het verschil weten tussen de switcheb "sur" en "sar"

alle hulp welkom

fonske

db8000 db800 db600 db500hd chanelmaster 1.20m draaibaar visiosat bigsat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk eerst hier maar eens!

 

Verder zeg je met 3 stuks "420" switches bezig te zijn. Bedoel je de dure SUR420F uncommitted switches, dan heb je daar maar één van nodig. Het schroefje moet op "Mode 1" staan. Zowel aan ingang 1 en 2 komen de uitgangen van gewoon gangbare, goedkope 4/1 DiSEqC switches of bijv. twee SAR411F switches. Aan de totaal 8 ingangen hiervan komen je LNB's.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben inderdaad met 3 dure sur420 switches bezig blijkt langs geen kanten te werken hoewel ik eerst met technieker van spaun had gemaild en deze mij deze combinatie had aangeraden (volgens hem moest dit werken). Dus zal ik nu 2 andere moeten gaan kopen en hopen dat het wel werkt. Alvast bedankt voor het antwoord

 

fonske

db8000 db800 db600 db500hd chanelmaster 1.20m draaibaar visiosat bigsat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedank FONSKE dat hij zelfs op zijn verjaardag een sat sukkel als mij help.

Ik heb die verkeerde switches gekocht.Ook bedankt aan hvdh.Dus nu werkt alles en heb een wavefrontier met 8 lmb en één ingang van de SUR 420F is nu voor een DVB-T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna vergeten (terwijl ik heb het zelf nog vertaald heb!): een heleboel varianten van DiSEqC schakelschema's zijn bij satlex te vinden.

 

En welkom "vaarwel kabel"!

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...