Ga naar inhoud


Weet iemand wat de rechten van een consument zijn ...


hels

Aanbevolen berichten

Weet iemand wat de rechten van een consument zijn als een organisatie de voorwaarden aanpast?

 

Ik had ADSL via HCC-net. Binnen dat ADSL abonnement kreeg je het HCC lidmaatschap gratis (als een extra).

 

Nu heeft HCC vorig jaar de voorwaarden aangepast (omdat ze hun ADSL activiteiten afstoten) en kreeg ik en rekening van 41 euro voor lidmaatschap. Ik wil helemaal geen lid zijn van HCC als ik ervoor moet betalen, dus ik heb eind 2005 opgezegd.

Dit is binnen 2 maanden nadat ik de rekening gekregen heb.

 

Volgens mij heb ik het wettelike recht om binnen deze periode te cancellen (wat helemaal buiten de normale opzegging om gaat). HCC weigert echter om dit te doen enstellen dat de normale opzegging minstens 1 maand voor het verstrijken van het jaar moet geschieden.

 

Weet iemand de officiele rechten en verplichtingen indien een partij (in dit geval HCC) eenzijdig de voorwaarden aanpast ?

 

Groet, Henk

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is andersom, je kreeg geen HCC lidmaatschap bij een ADSL-abonnement, maar je moest een HCC lidmaatschap hebben als je een ADSL-abonnement bij hen wilde nemen, zo was het althans toen ik in een ver verleden klant daar wilde worden, volgens hun beschrijving om het voor leden-only en dus goedkoper te houden.

 

Het HCC-lidmaatschap stond wel los van het ADSL-abonnement want je moest er een los contract voor tekenen. Omdat HCCNet tot de overname dezelfde handelswijze hanteerde lijkt mij dus dat je inderdaad een los contract voor het lidmaatschap hebt getekend, en dat je die dus ook los op had moeten zeggen.

 

Als dat volgens jou niet zo is, moet je de algemene voorwaarden maar eens even lezen, daar ben je mee akkoord gegaan en dat geld dus voor jou.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...