Ga naar inhoud


Geen aansluiting, of maar een paar seconden ADSL Belgacom ISDN


fdm

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb hier in België iets vreemds: ik had tot pas geleden een probleemloze ADSL aansluiting via Skynet(Belgacom). Opeens viel regelmatig de verbinding weg. Na een paar minuten wachten kreeg ik weer kontakt. Plots had ik deze problemen 2x per dag, met een paar uur wachttijd voordat ik weer kontakt kreeg. Nu helemaal geen kontakt of meteen wegvallen na kontakt. Ik heb met Belgacom gebeld en die zeiden A, dat hun lijn goed leek, B, dat ik moest zorgen dat er overal filters op de tel.stopkontakten zitten. Ik heb maar één kontakt doos, en heb niets veranderd. Ik heb van mijn werk een laptop, waarmee ik ook thuis op internet ADSL kon. Deze PC is volledig beschermd tegen virussen ed. Ik sluit dus uit dat het om een virus gaat. Ik heb zelfs windows XP opnieuw geinstalleerd: niets helpt. Vraag: kan het het modem zijn? Ik heb een Thomson 510i voor ISDN. Er zir een lampje op met @. Af en toe knippert deze groen en oranje door elkaar, af en toe blijft hij groen branden, en, waarom ook niet, af en toe blijft hij oranje branden. Ik weet niet wat de oplossing is. Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt.

Paul

PS, dit bericht heb ik kunnen schrijven dankzij mijn oude ISDN 64Kb modem!

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


volgens mij is het "@" tekentje de indicator voor de line-sync. deze moet ten alle tijde groen zijn. knippert deze of verandert deze van kleur dan heb je in de meeste gevallen te maken met :

 

1. kapotte splitter

2. kapot modem

3. ISP-probleem

4. infrastructuur-probleem (externe bekabeling)

 

indien voorhanden zou je eens een ander modem moeten aansluiten om te vergelijken.

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is vandaag opgelost: ik meerdere keren naar de helpdesk heb gemaild, Belgacom bleef beweren dat het probleem bij mij lag. Na 3x met de helpdesk gebeld te hebben, bleek dat het bij Belgacom zelf lag. Ze hebben de lijn gestabiliseed en nu is het in orde. Kan ik weer mijn favorite satsite bezoeken...

Bye

Flying Dutch Man (FDM)

België

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...