Ga naar inhoud


TF5000CI aansluiten via YUV


Diddel

Aanbevolen berichten


Heb hier zowel de TF5510pvr en de TF5000ci via YUV aangesloten op de LCD TV. (Philips 32PF5321/12)

Beeld is beter dan RGB signaal.

Geluid gaat van alletwee via een optisch kabeltje naar de receiver.

Het is de moeite wel waard.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik een profigold. goede prijs/kwaliteit verhouding.

ik mag geen link naar een goede winkel plaatsen dus voor info PM maar.

 

he, nu ik nog eens kijk, is dat exact dezelfde als Melle hierboven!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp kan de TF 5000 YUV via de scart uitsturen, dan heb je dus een scart naar YUV kabel nodig zoals eerder in dit topic vermeld, de uitgang van deze kabel is tulp rood, groen, blauw. kan deze dan leiden naar de DVI ingang van de LCD TV? Mijn Philips 32PF9966 heeft geen YUV ingang met tulp, ik heb er wel een DVI kabeltje bijgekregen met ook weer die drie kleuren tulp. Als dit aansluitbaar is zou ik weer een koppeling moeten leggen tussen male tulp naar male tulp. Toch?

 

Nb: ik vraag dit omdat ik het beeld van Topfield naar LCD nauwelijks beter vind dan de kabel, met mijn oude beeldbuis was er wel een groot verschil zichtbaar, ik zoek dus naar de meest optimale aansluiting.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik naar de specs kijk en de aansluitingen van jouw tv, zou dit via EXT4 moeten en dat is bij jou de DVI aansluiting.

Je zou dan idd van male naar male moeten, of kijken naar scart-component female.

Dan is het mischien handiger bij jou dat je gewoon via scart gaat en dan op RGB.

Als je het beeld nauwelijks beter vind dan de kabel dan kun je proberen om de tv wat anders in te stellen.

Als je kabel signaal hebt is al die extra's die op de tv zitten wel nodig om het kabelsignaal nog een beetje toonbaar te maken, maar met de schotel hoeft dat niet. Ik heb hier de tv ook een heel stuk "minder" ingesteld, scherpte bv op 0 want anders wordt het te scherp.

 

Aansluitingen lopen hier via de receiver, scart naar component van de 5510 en de 5000ci, uitgang receiver naar de tv. Beide TF's optisch naar de receiver en ook analoog.

Schakel zo beeld en geluid samen en kan desgewenst de receiver erbij aan hebben

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beeldverschil kan in de TV zitten. De TV software gaat ervan uit dat een YUV component signaal afkomstig is van een DVD speler of iets dergelijks, en past zijn settings daarop aan. Bij andere signalen gaat hij uit van TV beeld en gebruikt allerlei filters die voor antenne/kabel signaal wel goed zijn, maar die op MPEG artefacten een heel andere uitwerking hebben.

 

 

Als je serieus wil vergelijken, doe dan een dubbel-blinde test:

Jij kijkt naar het beeld en beoordeelt de kwaliteit ervan.

Je vrouw stelt de vragen, en noteert de cijfers die jij geeft.

Je zoontje wisselt de kabels en houdt bij wanneer welke aansluiting werd gebruikt. Hij geeft alleen een nummer door aan je vrouw ("configuratie nummer 12").

 

Aan het eind leg je jouw cijfers langs de tabel van je zoontje. Daarmee kun je serieus aantonen of het beeld met YUV kabel beter wordt.

 

Een bewering als "ik wissel de kabel en het beeld is beter" heeft gewoon geen waarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, ik heb een JVC LCD-tv met 4 ingangen, EXT-1, 2, 3 en 4.

EXT-1 en 2 zijn SCART; EXT-3 is 5 polig tulp en EXT-4 is 3 polig tulp.

Bij EXT-3 heb ik een rode, een groene en een blauwe tulpaansluiting + 2 audio-tulpen. Volgens de handleiding heten de video-aansluitingen: Y, Pb en Pr.

Is dat dan ook YUV?

 

Skysurfer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...