Ga naar inhoud


TF5000CI aansluiten via YUV


Diddel

Aanbevolen berichten


Melle: is het echt een verbetering en een investering in de nodige kabels waard? Wat is er beter?

 

Mijn grootste prebleem zijn de artifacts die nu goed zichtbaar zijn maar ik begrijp dat dat komt door de te hoge compressie van CD, betere bekabeling schijnt hier niet aan te veranderen???

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had beide TF's beneden hier op scart met RGB. (PGV7392)

Ik had een PGV732 gekocht en die aangesloten op de TF5510 want ik wou weten of het ook beter was. Ik vond het beeld idd strakker en mijn huisgenoten met mij.

Ik ontdekte dat ik nog een scart naar 5xtulp had liggen (rood groen blauw wit rood) die destijds bij de dvd speler geleverd werd.

Dit is een normaal ogende kabel (niet dik o.i.d)

Deze voor zolang op de TF5000ci gezet. Beeld beter dan RGB.

Ik heb laatst een 2de hands 5000ci gekocht, daar zat ook een PGV732 bij.

De 5000ci heeft een vriend van mij gekregen, de kabel hield ik zelf.

Deze heb ik hier op mijn 5000ci gezet ter vervanging van de andere.

Het viel mij niet op dat het beeld nu stukken beter was dan met de gewone kabel.

Het leek mij eerder gelijk te zijn dus ik denk dat je niet perse een dure kabel hoeft te hebben, maar ik heb hier het liefst alles gelijk aangesloten en het is nogal een dradenboel hier achter de tv meubel dus ik wil het wel wat afgeschemrd hebben.

Ik zie wel verschil in de verschillende programma's en zenders.

Er is wel 1 nadeel wat ik ondervond : de tv krijgt constant het breedbeeld signaal dus hij blijft ook op breedbeeld staan, ook al is de uitzending 4:3.

De TF staat ingesteld op 16:9 en dat krijgt de tv dan ook.

Met een scart kabel kon ik de tv wel instellen op superzoom etc etc en redde hij zichzelf wel met het signaal.

Het geeft soms een wat vertekend beeld, maar aan de andere kant steeds meer uitzendingen zijn 16:9 en ik wil geen inbranding meer hebben (mijn vorige breedbeeld was ingebrand op scheiding 4:3), dus ik vind het wel best.

Een PGV732 kostte mij een 40 euri.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb nog niet de benodigde kabel. Is het een speciale(dure)?
Er bestaan wel standaard verloopkabels van Scart naar tulp maar zijn die afdoende? Moet het niet extra afgeschermde kabel zijn of zo?

Skysurfer


aan het begin van dit topic staat een type genoemd die meerderen gebruiken. Google daar eens op. wel speciaal en goed afgescherm maar niet overdreven duur!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...