Ga naar inhoud


Oude SCSI adapter onder Win2k werkend krijgen


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik ben in het bezit van een Adaptec AHA-1510 SCSI adapter. Het is nog zo'n oude ISA kaart, en hier wil in mijn plextor cdrom speler op aansluiten. Weet iemand hoe ik dat ding onder Windows 2000 aan de gang kan krijgen. De kaart wordt niet door windows herkent, en ik kan geen drivers vinden.

Ik heb de kaart en cdrom speler onder DOS getest, en het werkt allemaal nog prima.

Nu is een nieuwe cdrom speler niet zo duur, maar ik wil het eerst proberen met de hardware die ik nog "over" heb.

 

Iemand ideeën?

 

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het probleem is dat de adapter ook niet door windows wordt herkent als een onbekend apparaat. Volgens windows zijn alle aanwezige apparaten al goed geïnstalleerd. Ik kan de driver dus nergens aan toewijzen.

 

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik met de windows ME diskette opstart, dan heb werkt alles wel naar behoren.

In Windows krijg zie ik nu de controller wel, maar met de foutmelding dat het apparaat niet gestart kan worden.

Ik heb de standaard instellingen van het apparaat overgenomen (in/uitvoerbereik 0140/015F) en IRQ 10.

Volgens windows leveren deze instellingen leveren geen conflict op met andere apparaten

 

Ik zal nog eens verder zoeken

 

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...