Ga naar inhoud


draaibaar systeem


Gast

Aanbevolen berichten

Het gaat relatief goed geloof ik. We hebben de hele middag op dak gezeten en op 'n gegeven moment hadden we eutelsat 5 graden.<BR>Ik woon in 't oosten dus dat was goed volgens de geleerden. Maar,... ik had alleen maar eutelsat en kon geen andere satteliet ontvangen, d.w.z. de status meter van de humax "sloeg" niet uit. (Stab 110 rotor)<BR>Wat doe ik verkeerd of wat zou ik nog moeten doen? Wie o wie helpt me, anders stort ik me naar beneden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


nou storten van het dak lijk mij niet zinvol<BR>dan werkt de afstandbedinging niet meer.<BR>als het snel moet hier een idee waar ik blij mee was,zendergegevens laden bij de on officieele humax site 45graden oost tot 45graden west waar alle sats in staan,deze gegevens laden in je box(ik weet niet welke ontvanger)dan afstemmen op serius sat en een zender van deze sat aanzetten,zet je moter op o graden en stel nu je schotel met de bouten op sirus (dit word de 0 positie)als je meter uitslaat en je hebt geluid weet je dat je sirus hebt.daarna ga je naar astra met de moterbestuuring op je ontvanger(zet wel een astra zender op voordat je dit doet)<BR>als je meteen meteruitslag hebt en geluid klopt de hoek van de schotel en kun je per sat dit herhalen,zoniet pas de hoek aan.<BR>het probleem is dat de meter pas uitslaat als je zendergegevens hebt.<BR>grutje qmabir(slecht weer voor het dak wink.gif" border="0wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In elk geval heb je de juiste satelliet gebruikt om het een en ander in te stellen.<BR>We zeggen wel altijd de Sirius maar als je in het oosten van het land woont kun je beter de eutelsat op 7 oost nemen.<P>De stab moet op 38/40 graden ingesteld worden<BR>(zie topic schotel afstellen en de reply's die daar op gemaakt zijn.)<P>Nou zul je ook al eea in je Humax moeten programmeren voor de andere satellieten.<P>Hoe dat verder werkt weet ik niet want ik gebruik een andere ontvanger voor het draaibare gedeelte van m'n schotelpark.<P>succes,<P>Zeeman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

eutelsat is leuk en het oosten ook.<BR>maar waar in het oosten woont deze persoon.<BR>eutelsat is leuk maar hoe groot is de schotel van deze persoon.<BR>het klopt dat eutelsat als je langs de duitse grens woont een betere positie is maar<BR>na alle bij uitgeprobeert te hebben deze manier een zekere is die lang werken voorkomt<BR>uiteraard graag nieuwe sugesties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...