Ga naar inhoud


wat is level / quality?


Gast

Aanbevolen berichten

Wel wat is signal level eigenlijk? ik kom er zot van, ik heb dus 2 schotels, 1 op telstar 12 en 1 op astra, maar op telstar 12 heb ik een laag signal level bij de verticale kanalen! en een veel beter bij de horizontale, maar het vervelende is nu, bij slecht weer valt signal level gewoon uit bij de verticale kanalen, en bij de horizontale blijft het gewoon! ik dacht altijd al dat signal level gewoon iets is om aan te duiden dat de lnb goed aangesloten is! want als je aansluit komt er al direct iets ! maar wat is signal level nu juist???

Link naar reactie
Delen op andere sites


de zenders zijn voor mijn moeder die van vreemde afkomst is<BR>en ik gebruik een 80cm schotel<BR>bijvoorbeeld NU heb ik op horizontale kanalen beeld signal en quality<BR>en op de verticale signal en quality op 0 !

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niemand WAT juist signal level is, en wat juist signal quality is?<BR>en wat kan ik doen aan mijn probleem dat ik verticale kanalen niet ontvang?????????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eens de instellingen van uw LNB nakijken in het menu.<BR>Nakijken hoe de pol.en de spanning van LNB staan.<BR>Men kan vert. en hor. veranderen door spanningsverschil of door magnetisch polariser.<BR>Tevens is proberen door Uw verkoper aan te spreken en een handleiding te vragen.<BR>Succes...<BR> confused.gif" border="0wink.gif" border="0confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Frans B: ik heb geprobeerd lnb om te draaien maar het helpt niet...<BR>ennuh, spectrum analizer? is dat niet zo een duuuur metertje waarvan je vanalles en nogwat mee kunt meten?<P>@prep: ik heb geen idee wat je juist verteld hebt smile.gif" border="0<P>weet nu echt niemand wat signal level eigenlijk is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is signal level de sterkte van het binnenkomende signaal en quality de kwaliteit van dat binnenkomende signaal.<P>Als je beeld uitval hebt bij slecht weer dan moet je toch je schotel beter uitrichten.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He xsound,<P>het kan es gebeuren dat je een probleem hebt welke niet zomaar bekend in de oren klinkt bij medemembers en dat je dus niet gelijk een reaktie krijgt.<P>Jouw probleem:<BR>Signal level is de sterkte van het signaal wat je binnenkrijgt op een bepaalde frequentie en in de juiste polarisatie.<P>Signalquality is de kwalitiet van het ontvangen signaal. het zou kunnen gebeuren dat eensignaal door omstandigheden wordt verstoord en dat daardoor de kwaliteit van het signaal slechter wordt terwijl de sterkte van het signaal goed lijkt.<P>Ik denk dat dit met name kan voorkomen bij kruispolarisatie.<P>Heb je de LNB's al eens met elkaar omgewisseld of de schotelingangen op de switch eens omwisselen, vergeet niet om dit ook aan te passen in de ontvanger.<P>Op deze manier kun je nog het een en ander elimineren aan mogelijke fouten en krijg je hopelijk een duidelijk beeld waar het euvel zit.<P>groeten,<P>Zeeman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is mischien zeer newbie-ish... want ik weet niet hoe dat technisch allemaal in elkaar zit, maar dat hij de verticale kanalen niet ontvangt, is dat niet dat de schotel verticaal (meer naar boven, onder gericht) beter moet afgestemd worden<BR>of heeft deze verticaal daar niets mee te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stand van de schotel heeft niks te maken met de ontvangst van horizontale of vertikale signalen.<P>Het kan wel zo zijn dat de vertikale signalen van een satelliet zwakker zijn dan de horizontale signalen.<P>De stand van de LNB is wel belangrijk:<P>Want de eigenlijke antenne waarmee je de signalen opvangt zit in je LNB. Je schotel is eigenlijk een soort spiegel en wel een holle spiegel die er voor zorgt dat de signalen die op het oppervlak van de schotel komen netjes gebundeld worden richting LNB Normaal gesproken zitten er in een LNB 2 antennes.<BR>Je raadt het al een voor de horizontale signalen en een voor de vertikale signalen.<P>Doordat de signalen door de atmosfeer gaan zullen ze iets "verdraaien" Hierdoor komen ze niet netjes op de antenne(in je LNB) terecht. Dit effect noemen ze kruispolarisatie.<P>Daarom kreeg je ook een antwoord in de trand van je moet de LNB eens verdraaien.<P>Ik hoop dat je een beetje wijzer bent geworden hoewel het geen kant en klaar antwoord op je probleem is.<P>Ik raad je aan om eens in de settings van je ontvanger te kijken. Misschien staat daar iets fout.<P>succes,<P>Zeeman.<P>@all, als er iemand is die het niet eens is met mijn verhaal of het incompleet vindt, barst los en reply.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb disecq switch weggehaald en het is IETS verbeterd...<BR>maar nog altijd is level/quality ZEER laag<BR>7% level (maar dat ligt waarschijnlijk aan een te lange slechte kabel)<BR>maar 20% quality, aan wat ligt dit dan? (op de horizontale haal ik iets van 40% frown.gif" border="0)<P>btw: nog een vraagje, ik ga een triax 88cm met dubbele lnb houder koper (astr/hb)... maar ik ben al dat laag signaal allemaal kostbeu, weet iemand welke de allerbeste lnb is? ik wil echt wel een signaal quality nu van 90%+ ! dan valt die bucht niet uit bij slecht weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor astra/hotbird is een Visiosat bisatellite schotel eigenlijk het mooist.<BR>Hte apparaat is daar speciaal voor ontwikkeld.<BR>Het maakt ook best wel uit of je een goede kwaliteit coaxkabel gebruikt.<BR>Ik weet niet of je gemakkelijk bijje schotel kan anders zou ik toch es gaan kijken of die nog beter afgesteld kan worden.<P>groeten, Zeeman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lol, heb je al naar die prijzen gekeken van die visiosat's ? smile.gif" border="0<BR>een triax88 zal het ook wel doen smile.gif" border="0<BR>momenteel heb ik grundig 0,7db lnb's<BR>maar zoek betere, wie kan me iets aanraden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...